Möten.

Idag åkte vi hemifrån vid halv nio till kontoret. På kontoret satte vi oss med datan och började först uppdatera om hotell info som ska in i pärmarna. Sen hade vi möte med Enterprise som är det biluthyrningsföretaget vi samarbetar med. Så han presenterade priserna för bilarna och vi ställde frågor om hur de gick till med biluthyrning osv. Och de kändes jätte bra! Han från Enterprise var väldigt trevligt och dom hade fixat ännu bättre deals för våra gäster. Så våra gäster behöver till exempel inte betala för en extra förare, känns bra! Och när man bokat hyrbil så ringer man först han och frågar om bilen finns tillgänglig osv, sen när man väl bokat in bilen med gästerna så skickar man sms med konfirmation till honom. Det känns väldigt smidigt! Efter mötet med honom så hade vi möte med agenten. Och det kändes också så bra! Dom verka så himla trevliga och roliga haha! Inte alls som dom på GC, utan dom här verka jätte söta. På GC hade vi ju inte ens möte med agenten. Men nu fick man presentera sig för alla osv. Så vi fick massa information och ställde flera frågor. Nu har man lite mer koll på läget! Och det är så skönt för vi säljer bara utflykter som vi själva håller. På Gran Canaria så hade vi även samarbete med andra företag när man ringde och boka via dom. Men här så säljer vi bara utflykter som vi är med och guidar på! Och tydligen så har dom även tagit bort två utflykter som dom haft tidigare år. En matlagningskurs och en ostronsmakning. Så vi har faktiskt inte så många utflykter. Det är Mostar, Montenegro, stadsvandring, vinprovning och en båt utflykt. Men i mitten av säsongen (när vi inte har premium) så kommer vi inte att ha Mostar, utan istället för Mostar har vi båt utflykt. Men när vi har premium så har vi Mostar som utflykt men inte nåt utflykten. Så vi har ju faktiskt hunnit studda allt! Förutom båt utflykten, som vi ska studda lite längre fram. Sen har vi också en game-of-thrones-utflykt. Men den går också bara vissa datum. Så som sagt det är inte så mycket utflykter ändå som vi säljer. Sen har dom värsta high-tech systemet här! När vi säljer utflykt så använder vi tydligen paddor där man skriver in allt! Så ingenting på papper eller behöva rings eller så. Utan man skriver in allt i paddan som är kopplad till en liten maskin som skriver ut biljetten till gästen. Sen är paddan också kopplad till agenten så dom får in antal gäster på en gång, hur smidigt som helst! Det känns verkligen jätte bra. Lista med vilka dagar och hur mycket alla utflykter kostar får vi på måndag. Så då ska vi uppdatera i pärmarna också. Efter mötet med agenten fick vi lite brottom, vi hade nämligen inbokat möte med ett hotell för hotell visning. Så vi åkte dit direkt och kolla på hotellet. Ett fint fem stjärnigt hotell! Sen hade vi två hotell visningar till att kolla på. Också fina hotell! Och trevlig personal. Sen åkte vi och åt äntligen lunch, halv tre. Åkte till samma restaurang i Cavtat som vi var på för någon dag sen, där vi åt chefs sandwich. Gott gott. Sen åkte vi tillbaka till kontoret. Linda och Carolin gjorde välkomstbrev och uppdaterade hotellinfo, medan jag skrev egna dokument till oss om alla hotell så man får koll på läget. Och vi blev kvar ganska länge på kontoret. Sen åkte vi till ett shopping center direkt efter för dom behövde handla. Jag köpte bara ett block, hehe. Sen åkte vi hem. Vi var hemma vid kvart i nio. Så det har varit en lång dag idag! När vi kom hem så körde jag två tabata pass. De var så bra för igår hittade jag en yoga-matta som vi hade i lägenheten! Så då kan jag använda den när jag kör tabata pass, skit bra! Nu har jag precis duschat och ska snart sova. Imorgon kommer våra första gäster!! Spännande! Och ännu mer spännande eftersom att jag kommer ta emot dom helt själv. Kommer vara på flygplatsen ensam. Lite läskigt eftersom det är första arrival här, men också kul och spännande! Roligt att få se lite gäster igen. Dock är det endast 13 som kommer imorgon, haha. Så det är väldigt få gäster, men ändå!