Mögelost.

Igår hade vi då möte i slutet av dagen. Var klara runt 19.00. Vi gick igenom schemat inför nästa vecka och allt inför idag med flygis. Primera håller ju på att byta flyg hela tiden så vi har ändrade flygtider igen. Men denna är skön! För nu har vi inget tidigt flyg på lördagar som ska hem. Förut åkte ju Oslo hem vid 05.00 på morgonen. Men nu åker dom vid 14.30. Så då behöver vi inte gå upp så tidigt lägre! Sen landar Oslo 13.35 istället för 23.00 som förut. Så då slipper vi jobba så sent. Vårt sista flyg ankommer 18.25 från Göteborg. Så det är inte så sent! Dock så innebär ju detta att vi har fler flyg som ankommer och avgår under dagen, men hellre de än att behöva gå upp så tidigt och vara vakna så sent. Så det är nice. Annars så fick vi även lite bra nyheter på mötet. Våra service siffror blir bättre och bättre för varje vecka och vår försäljning av utflykter blir också bättre och bättre för varje vecka! Så det går åt rätt håll gör det. Det är kul. Nu börjar vi ju också bli lite mer vana och kan svara på fler frågor och vet mer om områdena. Men det är jul att det syns också på service siffrorna. När mötet var avslutat så åkte jag direkt till Lidl och storhandla. Sen åkte jag hem. Sprang en kort sväng och körde sen tabata en halvtimme. Efter det tog jag det bara lugnt och kolla GA. Idag gick jag upp vid 07.30. Laga frukost och åt sen åkte jag till Mogán där jag hoppade på departure bussen. Sen hade vi 5 hotell stopp innan vi åkte till flyget. Och det gick faktiskt väldigt bra! 5 hotell stopp är ju inte särskilt mycket vilket är skönt, då slipper gästerna sitta så länge i bussen. Hade även en bra bussis som var i tid och körde lugnt och bra. Han hittade överallt också. Lite skillnad från förra gången jag hade flygis. När min bussis inte hittade någonstans och när vi var jätte sena till vissa hotell. Idag var även alla gäster i tid överallt och dom var glada. Så vi kom iväg på utsatt tid. Hade inga problem överhuvudtaget. Så höll en departure transfer till flygplatsen och sen gick jag in på flygplatsen och hjälpte alla att checka in. Sen åkte vi ner och tog emot två flyg. Arlanda och Malmö. Och de va en hel del folk! Så vi var klara med de runt 13.20. Thea och Nikko åkte med två bussar och så sände vi två bussar. Så jag, Frida, Sofia och Johanna stannade kvar på flygplatsen. För 13.35 så hade vi nästa ankommande från Oslo. Så vi sprang in på spar, köpte en sandwich var och energi dryck som lunch och slängde i oss det. Sen såg vi att dom ändrat så att planet var sent. Så de landade inte förrän 14.08. Men då tog vi emot planet från Oslo. Så åkte jag med en buss och Frida med en buss. Så höll ankomst transfer. Och hade en skön transfer,  var bara tre hotell stopp och var ganska nära där vi bor. Men ändå så har jag en arg gäst på bussen som tycker att det tog jätte lång tid till deras hotell, dom bodde på sista hotellet som vi åkte till. Så kan skällde ut mig. Och jag blev helt paff och förvånad. Jag har lixom åkt till typ 8 hotell förut och då har vi åkt allra längst bort på ön. Så att vara tredje hotell stoppet är ingenting att klaga på tycker jag. Man vet ju att om man köper transfer med researrangörer så är det ju inte direkt transport till hotellet. Vill man det så får man ju ta taxi istället. Så jag blev helt förvånad. Så kom hans fru fram sen och sa ja när han fått lite mat och en kopp kaffe så kommer de kännas bättre, man ba jaha okej. Aja det är ju sånt här man får ta i detta yrke, blev bara förvånad att han va arg när dom inte behövde åka länge alls i transfer. Efter sista hotell stoppet så skjutsade bussis hem mig. Det var snällt. Så jag var hemma vid 16.00. Då laga jag mat och åt. Gjorde lax i ugn fylld med mögelost och couscous till det. Så då kände jag mig lite duktig haha! Sen hann jag med en kopp kaffe och sen åkte vi till flyget igen 17.15. Nikko och Thea åkte departure transfer in till flyget och jag, Frida och Sofia åkte bilen till flygplatsen. Johanna skulle till kontoret eftersom hon har service telefonen. När vi var på flygplatsen så tog vi emot Göteborg som landade 18.25. Sen åkte jag och Frida varsin arrival transfer. Jag fick den som går ut till vischan. Och det är så långt bort! Man kommer hem så sent. Var inte hemma förrän ... och då hoppade jag av lite tidigare så att jag kunde ta bilen från ett hotell där Thea hade parkerat den tidigare när hon åkte departure transfer. Så idag blev en heldag på flygplatsen. Hann va hemma en timme annars har jag bara varit på flygplatsen hela dagen. Imorrn är det upp tidigt för att åka och hålla IT.