Meson.

Idag gick jag upp vid åtta. Gick då till ett hotell där jag skulle åka transfer från. Så höll en avgångstransfer. Gick väl bra men buss chauffören kunde inte köra den fina vägen så de va lite synd. Sen kom vi till flygplatsen. Tog emot en buss och sen gick jag in. Var så kul inne på flygplatsen för träffa massa göster som jag träffat under veckan. Så prata med alla dom och dom var så glada och tacksamma. Det var speciellt ett gäng på fyra person som har varit här i två veckor. Dom har varit på typ alla mina HT och IT som jag haft på deras hotell, och jag har varit där mycket dom senaste två veckorna! Så de va kul att träffa dom en sista gång. Vi prata lite och jag fick även en klapp på armen av alla när dom gick. Sen hade vi två ankommande flyg. Så tog emot dom och sen höll jag ankomsttransfer. Var hemma vid två igen. Det är de som är så synd. Att alla våra flyg går mitt i maten. Jag äter lixom frukost vid sju, sen kommer jag inte hem förrän två och man hinner ju inte äta lunch på flygplatsen. Så det blir alltid en sen lunch vid två/tre. Sen har vi kvälls flyg också och då åker man hemifrån vid sex och man äter ju inte middag innan de eftersom man ätit så sen lunch. Sen kommer man hem vid tolv på natten och då vill man inte heller äta. Så oftast blire att man äter en stor "lunch" och håller sig på det hela dagen! Idag när jag kom hem vid två så åkte jag först och hämta Elin. Sen åkte vi till Son Caliu, ett område nära Palmanova. Där mötte vi upp Fanny och så gick vi och åt lunch på en restaurang som våra gäster har sagt är bra. Den heter Son Caliu Meson. Lunchen var inte jätte bra, skulle nog inte rekomendera den. Middagen kanske är bättre, ingen aning. Dock hade dom ett bra erbjudande. Bröd, oliver, en förrätt, en varmrätt, efterrätt och vatten för 10 euro. Så de va bra pris. Och både till förrätt och varmrätt kunde man välja mellan fyra olika rätter. Till förrätt kunde man till och med välja pasta med köttfärssås, mycket märkligt haha! Jag valde dock gaspatcho (kall tomatsoppa) som förrätt och kyckling med potatis som varmrätt. Senkunde man också välja mellan fyra olika efterrätter. Jag valde melon. Maten va ok men ganska tråkig och smaklös, så ne skulle inte rekomendera dom. Efter maten skjutsa jag hem Elin. Sen åkte jag och Fanny hem. Fixa lite tvätt och nu har jag precis kommit tillbaka från spring rundan. Vid halv sju ska jag åka till ett hotell och hoppa på transfer där. Ska hålla en avgångstransfer, vara på flygplatsen och hålla en ankomsttransfer. Så kommer väl hem vid tolv inatt. Det har även blivit lite ändringar här på Mallis. Under veckan som var så flyttade Sofie ner till Syd från Norr. Så då var det jag, Fanny och Sofie i Syd. Anna flyttade upp till Norr. Så där var det Anna och Elin. Denna vecka flyttar Elin ner till Syd eftersom hon har premium grupper här. Hon kommer eller knappt hålla i några HT eftersom all hennes tid går åt premium. Sofie flyttar upp till Norr och bor där med Anna. Dock har Anna sina vandringsgrupper som hon även haft denna vecka. Så all hennes tid kommer typ gå åt dom. Så vi ör i princip en man kort i Syd och en man kort i Norr. Som jag skrev tidigare så får vi även en ny kollega idag. Hon kommer börja vara i Norr och sen flytta ner till Syd sista veckan. Men hennes första vecka ör ju upplärning så hon kommer inte vara en tillgång på det sättet, så därför är dom fortfarande typ en man kort i Norr. Men jag tror att det kommer lösa sig ändå! Hoppas det.