Mercadona.

Idag gick jag upp tidigt för att gå ut och springa. Sprang till spåret. Och vad jobbigt det var! Sjukt jobbigt. Antagligen för jag var trött och inte sovit så många timmar inatt. Men man har ju alltid en skön känsla efter, även om det är jobbigt just då för student. Sen efter att jag sprungit är jag alltid piggare efter, fylld med energi. Vilket kan vara skönt innan jobbet. Jag är mer trött på morgonen om jag inte springer än om jag gått upp tidigare och sprungit. Men å andra sidan så är det ju väldigt skönt att sova in i sista minuten, det är ju väldigt tungt när klockan ringer sju på morgonen. Jag sprang iallafall hem och hemma så duschade jag och drack en kopp kaffe. Sen gick jag och Alexandra till kontoret. Vi blev upphämtade där 09.40. Så åkte vi runt i Playa del Inglés och hämtade upp gäster som skulle åka hem. Sen åkte vi till flygplatsen. När vi kom så hade inte incheckningsdiskarna öppnat och det tog ganska lång tid för dom att öppna också! Under tiden som vi väntade på att dom skulle öppna under tiden som alla gäster checkade in när dom väl hade öppnat så gick jag runt och mingla lite bland gäster. Så först börja jag prata med en man. Vi stod och prata om lite allt möjligt och sen kom det fram att han också bor i Västerås! Av alla i hela kön så pratar jag med honom och han bor i Västerås. Världen är så liten. Så vi prata lite om det. Sen han ba "men du pratar ju inte alls med den dialekten! Inte alls gnällbälte, du har ju fin röst", hahah man tackar man tackar. Sen fortsatte jag gå runt och mingla. Då träffa jag en av damerna som var med på min utflykt i tisdags! Det var kul att se henne igen. Så vi stod och prata lite, också om allt möjligt. Om att resa, om barn och barnbarn osv. Och hon var så glad över den här veckan och tyckte att min utflykt hade varit så bra, så hon sa att hon skulle lägga in ett gott ord för mig när hon fyller i serviceformuläret. Så söt! Och så fick jag en kram. Sen gick jag vidare och mingla och då träffa jag ett par som jag hade träffat på deras hotell och som följde med mig på utflykten. Och dom är så söta! De tyckte jag ända sen första gången jag träffa dom på deras hotell. Så då stod vi och prata om allt mellan himmel och jord. Och det visa sig att dom bor i Hallsta och den ena jobbar i Västerås! Haha så sjukt. Så jag fick två kramar av dom, sötisar. Då blir man på bra humör. Sen mingla jag lite till och träffa ett annat par som var med på utflykten. Så vi stod och prata lite allmänt bara. Sen gick jag ner på arrival. Så tog vi emot ett flyg från Malmö först. Och det var full fart hela tiden. Först fixa bussar, sen ut med skyltar och sen började gästerna komma. Så jag stod ute idag. Vi hade parkeringar på B också, så då stod jag i kurvan upp där man svänger till B. Och så stod Johanna uppe på B och resten stod inne. Så visa jag gästerna vart dom skulle gå. Sen sprang jag och räkna en buss som var full så då sände jag den. Sen sprang jag och räkna en annan buss, som de fattades lite personer i så jag meddelade det i vår grupp. Sen gick jag in för att ta reda på bussar till nästa flyg som typ ankom direkt efter att bussarna från första flyget gått. Så skrev upp bussar, och även denna gång fick vi bussar på B. Och eftersom att jag skulle åka på en av dom bussarna så bestämde vi att jag skulle stå ute uppe på B. Så hämtade min väska och sen gick jag upp på B. Visade gästerna vart dom skulle gå. Sen räknade jag en buss där det fattades personer. Sen räknade jag min buss som var full. Då gick jag tillbaka till första bussen och räkna den igen och den var full då. Så gick tillbaka till min buss och delade ut välkomstbrev och så åkte vi därifrån. Och jag kände mig ganska stressad. Allt gick så fort och jag var på så många olika ställen och sprang runt. Sen i bussen så vet jag att jag ganska direkt måste börja prata om jag ska hinna gå igenom allting som jag vill. Så jag började prata direkt och pratade typ konstant fram till första hotell stoppet. Sen så smsade jag samtidigt med Johanna om bilar, så ringde Johanna, sen ringde jag Sofia som först inte svara, sen ringde Sofia upp mig osv osv. Så det var verkligen fullt upp hela tiden! Och samtidigt som jag prata med dom skulle jag prata i micken i bussen, haha. Min buss åkte först till Maspalomas, sen Meloneras, sen Amadores och sen till Puerto Rico. Så jag följde med till Amadores men sen var jag tvungen att hoppa av på ett hotell där. Vi hade ingen annan bil i vischan, plus att jag inte kan köra, så Johanna som hade hoppat av typ 30 min tidigare på vischan fick hämta mig på Amadores. Så åkte vi hem. Var hemma vid tre. Då åt jag lunch, rester från förut, köttfärssås med ris. Så förmiddagen på flygis gick bra men allt gick verkligen i ett. Hände något hela tiden och allt gick så snabbt, haha. Hann knappt med vad jag själv tänkte. Men det gick bra ändå, transfern gick väl sådär eftersom jag inte riktigt kunde säga hejdå till alla då telefonen ringde. Men det gick bra iallafall. Och fick några komplimanger om att jag hade bra information på bussen, så det var kul! Efter lunchen iallafall så gick jag tillbaka till kontoret. Så var där vid fyra. Så skrev vi ut lite papper och klippte till dom. Sen lämna vi kontoret vid halv sex. Då åkte jag, Alexandra, Johanna och Nikko och handlade på Mercadona. Då åkte vi till den nya stora i Meloneras. Och det var faktiskt lite av en besvikelse. Trodde dom skulle ha mer, som Ica maxi. Men men. Sen åkte vi hem och jag och Alexandra gjorde pannkakor! Så gott! Eller ja Alexandra gjorde pannkakor och jag duka. Men det blev jätte gott. Mumsigt med pannkakor igen, det var länge sen. Efter det så jul dekorera vi lite! Vi pynta vår lilla julgran som mamma och pappa tagit med sig. Dock köpte vi fel batterier till den, så de måste vi byta sen när vi kan. Så vi laga mat och åt och diska och nu sitter vi vid vår restaurang och wifiar. Men jag ska snart gå upp och lägga mig, har vart så trött hela dagen! Jätte jätte trött verkligen. Så kan vara skönt att lägga sig i tid ikväll.