MegaTruck.

Måndagen var en väldigt lugn dag! Jag var ledig på förmiddagen så då träna jag lite. Sen på eftermiddagen hade jag hotell träff i Punta Cana. Det gick bra. På tisdagen hade jag kontor hela dagen. Då höll jag på med en ärende med service telefonen hela dagen i princip. Prata med agenten fram och tillbaka som då pratade med ett av våra hotell osv. Under tiden översatte jag även ett manus till en utflykt och fixade lite med välkomstbrev. Så även tisdagen en ganska lugn dag, dock blev jag kvar till sju ungefär på grund av det här ärendet jag fixade med. Vid sju åkte jag och Naja och handla sen åkte jag hem. Igår var en rolig dag! Då studdade vi nämligen en av våra utflykter! Den heter Mega Truck. Så vi blev upphämtade vid kontoret på morgonen, så åkte vi iväg mot landsbygden. Åkte då på vägar som bussar ej kan köra på, så guppigt blev det! Mega Trucken vi åkte i ser ni på bilderna 1 och 2 ovan. Det första stoppet vi hade var på en dominikansk förskola. Det var inga barn där eftersom de är jullediga. Men det var kul att se skolan ändå! En liten söt skola. Fick även se bild på barnen, alla måste ha uniform på sig. Skolgången är gratis men uniform och böcker måste föräldrarna betala för. Efter stoppet vid skolan så åkte vi igenom sockerrörsplantagen och hade även ett kort stopp där. Fick veta lite mer om arbetet kring det. Sen åkte vi vidare och nästa stopp hade vi i Higuey vid katedralen. En stor fin katedral som tydligen är den populäraste i Dominikanska Republiken. Dock gick vi inte in utan fick se den utifrån. Efter det åkte vi mot bergen. Bergen vi åkte till var dock inte så höga, runt 800 meter över havet. Där hade vi stopp vid en fin flod och vacker miljö med massa träd och växter! Väldigt fint faktiskt. Sen var vi inne på en souvenir butik och sen var det lunch. Efter lunchen hade vi stopp hos en lokal familj där vi fick veta mer om kakao och kaffe som de odlar där. Vi fick även smaka på kaffe och choklad och mamajuana. Sen kunde man köpa olika produkter om man ville. Och jag köpte faktiskt kokosolja! Det skulle tydligen vara bra till allt möjligt. Både att smörja kroppen med, att ha när man solar (om man vill bli extra brun), att rensa magen med och även till håret. Så jag köpte den väl mest för att ha i håret, hehe. Efter det stoppet åkte vi till sista stoppet för dagen som var på Macao stranden. En fin strand som många locals går till. Där hade vi lite egen fri tid innan vi åkte tillbaka hem. En jätte härlig utflykt tyckte jag att det var! Skulle varmt rekommendera den. Den påminner ju om en annan utflykt vi också har som vi såg för någon vecka sen, men största skillnaden är väl att på denna så åkte vi upp i bergen och besökte även en skola. Medan på den andra så åkte vi till en lokal marknad och fick även se voodoo!