Lördags.

Gårdagen började bra, dock för tidig! Gick som sagt upp 04.00 och hade avresetransfer 04.40. Kom till flygplatsen och så såg vi till att alla checka in. Alla var incheckade runt klockan 08.00. Då skulle vi inte hinna åka hem emellan eftersom vi skulle till flygis sen igen för att ta emot gäster. Först hade vi tänkt åka till Ikea men de var inte öppet så tidigt. Så vi stannade kvar på flygplatsen och åt frukost på ett café där. Sen kom våra nya gäster vid tolv. Och det var kaotiskt kan jag ju säga. Massa fel. För det första så har hotellen gjort fel, så det var massa överbokadningar. Detta gjorde att många gäster skulle behöva byta hotell dagen efter ankomst, vilket inte var någon hitt. Sen hade dom i Sverige lovat vissa gäster att dom skulle få all inklusive på ett hotell utan att informera varken oss eller hotellet, så där blev de också helt fel när gästerna inte fick det. Sen var det ett hotell som massa gäster skulle till som inte stod med på vår transfer lista. Så vi visste inte vilken buss de skulle med. Sen saknades det 12 personer på min buss, men dom måste ha skrivit fel i listan. De kan inte saknas så många, plus att ingen har hört av sig om att bussen åkt ifrån dom. Sen så var det även massa buss chafförer som la sig i och sa åt vissa gäster att dom inte fick åka med bussen fast att det var den bussen dom skulle åka med. Sen så klagade ju många och var arga över alla överbokningar. Så det var inte så kul att ta emot dom. Jag och Frida stod inne på flygplatsen från början och Sofia stod där ute. Sen när de lugnade ner sig så gick Frida ut för att räkna sin buss. Och vad tror ni händer då? Alla från Arlanda kommer med flyget. Så jag står där helt själv inne och tar emot mer än 100 pers. Så lång kö! Måste ju säga buss nummer och parkering till alla. Så då var dom inte heller så glada. Till slut hade vi fått in alla i bussarna. Då skulle jag börja sända iväg bussar som inte ska ha någon guide. Så gick till en buss och sände den, då skrev direkt Thea att jag måste sända en annan buss. Så sprang till den och sände den, då skrev Sofia att jag måste sända en annan buss så sprang till den och sände den. Sen var jag tvungen att gå till min egna buss och åka iväg med den. Så sprang bara runt massa och sände alla möjliga bussar. Blev helt förvirrad och slut i huvudet. Men sen åkte iallafall jag och Thea med min buss och det gick väl bra. Buss chauffören skjutsade även hem oss, väldigt snällt! När vi kom hem gick jag och Thea till restaurangen precis nedanför oss och åt lunch. Då var klockan tre lixom. Sen efter vi ätit lunch på typ 30 min så behövde jag gå till Office. Jag behövde förbereda mig och skriva manus inför IT på tre hjärtan. När jag kommer till Office så är Sofia och Frida där och service telefonen ringer som en galning. Den ringer konstant. Folk som klagar. Vår contract manager från Sverige var till och med på vårt kontor. Kontoret i Sverige har gjort så mycket fel. Så vi ska skriva en rapport sen om allting. Men Sofia och Frida skötte service telefonen och jag satt och skrev manus. Sen gick jag hem och var hemma vid 16.45. Då bytte jag om och gick ut och sprang. Var hemma igen vid fem, då duscha jag. Sen åkte vi hemifrån vid sju för att ta oss till flygplatsen och ta emot nya gäster. Men denna gång var det endast ett flyg och inte två flyg som vi hade på förmiddagen. Så kvällsflyget gick ändå bra och smidigt. Jag och Frida stod ute vid våra bussar och Thea och Sofia stod inne. Sen gick jag och sände iväg en buss och sen räkna jag min buss. Delade ut välkomstbrev och sen åkte vi från flygplatsen. Höll som vanligt då en ankomsttransfer. Och det var så kul för fick flera snälla komplimanger av gästerna. Dom sa att jag hade sån behaglig röst, att jag prata så lugnt och tydligt, att det var mycket bra information och att dom förstod allt jag sa. Dom var nämligen från Norge allihopa. Och norrmän är ju så glada, söta och positiva! Så det var ett bra avslut på dagen. Så åkte iaf till 5 hotell sen skjutsade bussis hem mig. Sötis! Så var hemma vid 23.00. Lång dag. Från 04.00-23.00. När jag kom hem gick jag direkt och sov iallafall! Helt slut.