Lördag.

Idag gick jag upp tidigare för att gå ut och springa. Sprang i typ en timme. Sen kom jag hem och duscha, så drack jag och Alexandra vår vanliga morgon kaffe tillsammans. Det har blivit som en rutin. Vi dricker alltid morgon kaffe tillsammans. Ibland gör Alexandra kaffet och ibland gör jag kaffet så dricker vi tillsammans! Efter kaffet gick vi till kontoret. Vi blev båda upphämtade på kontoret samma tid. Men Alexandra åkte en egen buss och jag åkte tillsammans med Frida. Dock var min och Frida buss sen. Så jag ringde buss bolaget som sa att han skulle komma om två tre minuter, men det tog typ tio minuter. Och i själva verket så hade buss chauffören glömt att hämta oss på kontoret. Så när han kom typ 15 min försent så satt det redan gäster på bussen som han hämtat upp på de första hotellet vi skulle till. Spm tur var så var alla gäster med på bussen! Vi räknade den när vi klev på. Men buss chaufförerna brukar alltid ha väldigt bra koll på alla gäster. Dom vet alltid exakt hur många som saknas och var dom skulle bott osv. Dom skriver ner allt på en egen lapp. Men jag brukar ändå alltid kontroll räkna så att det verkligen stämmer. Men vi hoppade på bussen och så åkte vi mot nästa hotell stopp som även var det sista eftersom det bara var två hotell stopp. Så klev alla gäster på då och det blev rätt antal gäster på en gång. Så en väldigt smidig transfer! Sen höll jag i departure, pratade i bussen. Och nu pratade jag lite mer än vad jag brukar göra. För en vecka sen så lyssnade jag när Alexandra höll departure transfer och tyckte de lät jätte bra! Så då bestämde jag mig för att jag skulle börja prata lite mer på transfern. Säga lite mer "bra att veta" saker. Som till exempel beräknad flygavgångar, när man förväntas vara hemma, om special bagage osv. Så då gjorde jag det idag på min departure. Och det gick bra! Det var så himla kul för när alla gäster gick ut ur bussen så stod jag ju utanför och vänta tills alla klivit av. Och då kom en man fram till mig och sa att det var en sån bra transfer! Att det var den bästa han hört på flera år. Att det var så bra information och att jag pratade så tydligt. Så då blev jag jätte glad! Han verkligen berömde mig. Plus att jag fick applåder av hela bussen. Så det känns bra, första gången jag pratar mer och så får jag massa applåder. Så vi kom iallafall till flygplatsen vid 10.30. Och då var det såklart något fel med inchecknings systemet. Så det tog så lång tid att checka in alla! Och alla blev såklart sura då. Dom är så otåliga. Fast det bildades så lång kö! Mycket folk och seg incheckning. Så det tog väldigt lång tid. Jag stannade kvar lite längre vid incheckningen medan vissa sprang ner till arrival. För båda våra flyg landade såklart tidigare också. Så det blev lite stressigt. Efter en stund var jag också tvungen att gå ner till arrival fast inte alla checkat in. Och nere på arrival så träffa jag direkt Louise som är vår buss kille. Det är han som håller koll på alla bussar. Och han är väldens sötaste! Så snäll. Och när jag kom ner så ba "Hola mandy!!!" Haha han har börjat kalla mig Mandy. Sötis alltså. När jag kom ner så hade vi inte fått alla bussar än. Men vi hade iallafall bussar till det första flyget. Så under tiden som vi tog emot arrival från första flyget så sprang jag runt och fixa med bussarna. Sprang till buss kontoret, tog reda på buss och parkering, sen till vårt kontor och hämta välkomstbrev och skylt, sen ut på parkeringarna för att sätta skyltar och välkomstbrev. Och vi hade två bussar på B också så var tvungen att springa upp dit. Så sprang jag ner igen och tog emot gäster där inne och sa vart dom skulle gå. Sen hade vi tagit emot alla gäster till första flyget så Frida och Johanna åkte iväg med dom två bussarna. Sen typ direkt efter kom nästa ankomst. Så då tog vi emot dom. Sen var några gäster till min buss sena för dom hade problem med sitt bagage. Men efter en stund kom dom och då åkte vi iväg. Så då åkte vi till Maspalomas och Meloneras och släppte av folk. Sen fick jag skjuts hem av bussis. Så arrival transfern gick  ändå smidigt! Och alla gäster på min buss är inbjudna till IT på tre hjärtan imorgon, så jag pratade en del om IT också. Hoppas det kommer massa imorgon på IT! Det skulle vara kul. Och få sälja lire utflykter också. Jag var hemma vid halv tre. Då slängde jag in en färdig fryst lasagne i ugnen, och så åt jag. Sen gick jag till kontoret. Gjorde lite välkomstbrev. Sen fanns det inte så mycket att göra så vi fick gå hem! Så gick vid fyra. Då hämta jag min data sen satte jag mig ner vid restaurangen för att få wi-fi och kollade ikapp lite avsnitt av julkalendern igen. Och det var strålande sol, haha! Vintrig känsla att kolla på julkalendern i strålande sol i 24 grader, haha. Men det är mysigt ändå. Julkalendern är faktiskt jätte bra, mycket bättre än förra året måste jag säga! Det har dom lyckats bra med i år. Såg till avsnitt 14 sen försvann internet. Då gick jag hem. Körde två tabata pass på en timme, det var kul. Sen duscha jag. Efter det diska jag undan Alexandras disk och hängde hennes tvätt. Hon var nämligen kvar på kontoret för hon hade service telefonen. Så för att vara snäll fixa jag hennes saker. Sen lagade jag pannkakor till oss båda. Sen kom hon hem vid halv nio och då åt vi och prata massor om vad som hänt med servicen osv. Nu är jag nere och wifiar lite. Men ska snart gå hem igen och sova! Ska lägga mig tidigt, och få en lång godnattssömn. Bilden ovan är från när vi gjorde lax med kantarell stuvning. Det var ju några dagar sen men blev så nöjd över maten så lägger upp en bild på den nu iallafall, haha.