Lördag.

Idag gick jag upp tidigt och höll avgångstransfer. Det gick väl bra, fick dock lite panik dör ett tag. Mitt paket på mitt kontantkort på min telefon gick ut, för att de har gått en månad. Så jag kunde varken ringa, smsa eller sätta på internet. Och jag behövde ringa till flygplatsen för att boka assistans till en av mina gäster på bussen. Men jag kunde ju inte ringa. Och kunde inte ringa nån i teamet heller. Så när jag hade ett hotell stopp för att hämta upp gäster så sprang jag in för att få wi-fi. Sen skrev jag till Sofia på Facebook att hon skulle ringa mig. Så hon ringde mig, jag förklara allt och hon fick ringa och boka assistans. Så de löste sig. Men sen va de ju även drygt på flygis. Inne på flygplatsen har vi wi-fi. Men sen när jag gick ut och räkna bussar så försvinner ju wi-fi för jag är för långt bort. Och jag kunde ju inte ringa nån heller. Så fick räkna bussar, sen gå in på flygplatsen och berätta för dom andra hur många de va på bussen, mycket springande. Men Nikko åkte iallafall med första omgången av bussar, jag åkte med andra omgången av bussar och Frida och Thea åkte med tredje omgången bussar. Så jag åkte en buss och höll avgångs transfer. Nån som kommentera att jag hade jätte bra information på transfern. En som sa att jag hade jätte bra och tydlig röst. Även en gäst från avgångstransfer sa att jag hade väldigt tydlig och bra röst. Så man börjar ju fundera på att kanske börja jobba med något där man bara använder rösten, typ radio eller nåt, eller? Haha! Eller kanske bara buss pratare, eller kanske inte. Aja hoppade iallafall av på ett hotell, där stod en av våra bilar för Frida hade åkte dit på morgonen och parkerat bilen där. Så åkte jag direkt till El Tablero för att gå till Vodafone och fylla på kontantkortet. Sen åkte jag hem och åt lunch. Åt resten från i förrgår, fiskbullar med potatismos. Sen gick jag ut och sprang. Och när jag kom tillbaka så körde jag ett tabata pass också på en halvtimme. Väldigt svettigt! Sen duscha jag och vila lite. Sen förberedde jag inför IT till imorgon och transfer till kvällen. Kollade även upp lite sevärdheter i Las Palmas. Kommer bli kul att åka dit! Planerat att jag i bussen på väg till Las Palmas först ska prata lite om historien om Las Palmas, för Las Palmas har nämligen inte alltid varit huvudstaden här. Sen efter de tänkte jag gå igenom sevärdheter man kan göra i staden. Så har läst bland annat att gamla staden ska vara fint. Det är även där som Gran Canarias enda katedral ligger. Sen ligger Columbus museeumet där. Och några klädesbutiker. Sen i de mer "nya" Las Palmas finns ju de stora shoppingcentrumen El Corte Inglés, som är motsvarigheten till NK i Stockholm. Sen har dom ju också en jätte fin strand i Las Palmas, den är typ 4 km lång. Så tänkte berätta om allt de här i bussen och kanske nåt mer museum eller så som man kan besöka. Kommer även kolla upp allt det här när vi är där på fredag. Sen åkte jag, Frida och Nikko vid halv sju till flygplatsen. Thea och Sofia behövde inte åka till flygis nu på kvällen för dom åkte till flygplatsen 05.00 imorse för att skicka iväg dom gästerna. Så ikväll är jag, Frida och Nikko själva. Men det kommer gå bra! Det är även ikväll som jag får träffa mina premium för första gången! Nervöst, spännande. Så jag är den enda ikväll som får åka ankomsttransfer. Annars har vi bara två sändbussar. Jag får åka med transfer bussen eftersom mina premium är där. Så när dom hoppar av kommer jag även be dom komma fram till mig för att informera om IT som jag har imorgon på morgonen. Läskigt men kul! Blir nog bra.