Lila.

Igår hade vi först flygis på morgonen. Vi åkte vid 07.45. Då var de ba på med kjolen och klackarna igen. Så hade jag departure transfer. Träffa några som jag stod och prata massor med som var väldigt trevliga! Sen kom vi fram till flygplatsen och även där mingla jag lite i kön. Sen gick vi och tog bussar. Hann även med en kaffe på fem minuter. Sen ankom nya gäster. Jag stod ute och peka dom i rätt riktning. Sen när alla gäster var på bussarna så körde jag tillbaka. Då hämta jag upp Caroline och Linda på hotellen där dom hoppa av. Sen åkte vi till shoppingcentret i Gruz för att fylla på våra telefon kort. Vilket tog hundra år! Sen kom vi hem vid typ två. Då åt vi lunch. Jag åt keso med bär. Och jag var så trött! Onsdagar är inte roliga alltså. Först komma hem sent på tisdagen, sen upp tidigt och vara på flygplatsen. Usch. Men vi hade iallafall lite siesta på dagen. Då hann jag vila lite. Sen var de på med klackarna och kjolen igen för då skulle vi hålla IT. Så Linda skjutsade mig till mitt hotell. Så höll jag IT. Kom typ 55 gäster. Men det gick bra. Efter IT sålde jag utflykter. Sen mötte jag upp Linda och Caroline så åkte vi hem. Så vi var hemma vid åtta. Då satte vi oss vid datorerna och skrev in alla utflykter. Vilket tar lång tid eftersom man måste skriva in pass uppgifter också. Efter det så gick jag och Linda till pizzerian vid oss. Så tog jag en kyckling sallad. Gjorde en liten special beställning och beställde den med fetaost också. Och det var riktigt gott! Fetaosten var hur god som helst. När vi ätit klart gick jag och Linda på jakt efter en supermarket som var öppen. De sluta med att vi gick ner vid Ploce porten. Dock var supermarketen där inte heller öppen. Men eftersom att vi då var precis vid gamla stan så tänkte vi att då kan vi lika gärna gå in där. Och när vi ändå va i gamla stan så tänkte vi att vi kunde ta en drink, haha! Så det blev verkligen en spontan kväll. Och första drinken i Kroatien! Helt sjukt att det har gått en månad innan jag drack första drinken. Och innan dess har jag endast druckit ett glas vin, haha. Efter drinken så gick vi hem iallafall och var hemma vid halv tolv. Så ja det blev en lång dag igår! Och som sagt så är onsdagar jobbig i och med tidigt avgående flyg plus IT. Igår bestämde vi också att vi inte skulle ha två bussar till Dubrovnik stadstur, utan att bara Caroline skulle ha den utflykten. Så då erbjöd jag mig att åka till Montenegro idag för HT på morgonen, som egentligen Linda skulle haft, eftersom att hon hatar att körs bil. Så idag åkte vi hemifrån vid sju. Så släppte jag av henne på kontoret och åkte till Montenegro. Gick smidigt vid gränsen iallafall. Sen hade jag två HT. Och då fick jag äta upp de jag skrivit innan. Fick klagomål på båda HT. Dock små klagomål så det gick att lösa direkt, men ändå väldigt tröttsamt. Sen kom jag iväg sent från andra HT och de tog lång tid att köra tillbaka till Kroatien. Så var inte tillbaka på kontoret förrän typ halv två. Då skrev jag loggar. Sen åkte jag, Linda och Micaela ner till Cavtat för att äta lunch. Vi ville testa en ny restaurang och hamna av en slump på en jätte fancy restaurang. Var inte riktigt meningen men vi beställde dryck på en gång så då fick vi beställa mat också. Jag tog en tonfisksallad. Och den var god! Det var riktig tonfisk filé vilket var gott. Sen var det lila potatis i? Första gången jag åt lila potatis...väldigt märkligt. Smakade mest mjöligt haha. Men läste att den ska vara väldigt nyttig tydligen. Den ska innehålla mycket antocyanin och vara lika nyttig som blåbär, gojibär och broccoli. Låter väl inte helt fel haha. När vi ätit åkte vi till kontoret igen. Så skrev jag tre nya utflyktsbeskrivningar. Sen åkte jag med Linda på ett HT i Mlini. Även där kom klagomål. Också litet dom vi fixa direkt men ändå. Sen var vi försenade till det hotellet, vilket gjorde att vi var försenade till nästa hotell också. Och servicen började då ringa såklart. Så jag släppte av Linda på hotellet där hon hade HT, sen under tiden hon hade mötet så åkte jag runt och lämna hemresetider. När jag var klar hämtade jag upp henne igen och vi åkte hem. Så vi var hemma vid åtta. Då skrev vi in utflykter. Så även idag blev en intensiv och jobbig dag. Flera klagomål, massor att göra hela tiden och väldigt stressigt. Usch usch. Men de känns som att tisdagar, onsdagar och torsdagar blir väldigt intensiva och stressiga. Sen i slutet av veckan så blir det lite lugnare...hoppas jag iallafall! Ikväll efter att vi skrivit in utflykter och fixat det sista med service telefonen så gick jag ut och sprang. Stannade även till vid ute gymmet i Gruz och körde på crosstrainern 30 minuter innan jag sprang hem igen. Nu har jag precis duschat och ska sova. Imorgon ska jag upp tidigt och skjutsa Caroline vid 06.30 till de hotell där hon blir upphämtad för utflykt. Sen har jag HT på förmiddagen och studd på eftermiddagen. Dessutom har jag service telefonen då Linda är ledig. Men jag hoppas som sagt att det blir en lugn dag som tidigare fredagar!