Lägenheten.

Flygresan igår gick jätte snabbt! Hann knappt lyfta så skulle vi landa igen, haha. På flygplatsen så mötte Sara som är destinations chef på Fuerteventura och Christine som är guide upp mig. Så gick vi till bilen och åkte iväg. Och flygplatsen låg ändå en bit från lägenheten! Först så åkte vi till ett område som heter Costa Calma. Där bor Sara så vi släppte av henne där. Sen åkte vi vidare till Jandia där vår lägenhet ligger. Så vi var inte där förrän halv tolv på natten! Så det blev ganska sent. Men jag kollade igenom lägenheten och så träffade jag Elmedina som också är guide här på Fuerteventura. Och lägenheten som dom bor i här på Fuerteventura är ju rena lyxen jämför med där vi bor i Gran Canaria! Ett stort vardagsrum, stort kök med diskmaskin, två badrum med jacuzzi, tre sovrum och en jätte stor terass. Dessutom är det havsutsikt från terassen! Och från mitt rum så har jag också utgång direkt till terassen. Ni ser bilder på lägenheten ovan. Så jag, Christine och Elmedina kommer bo tillsammans nu i den lägenheten, då det finns tre sovrum. Sen bor som sagt Sara i Costa Calma, där även kontoret ligger. Tar ungefär 20 minuter mellan Jandia och Costa Calma. Igår efter att jag kollat igenom lägenheten lite så gick vi och la oss direkt då klockan blev så sent. Idag gick jag upp vid åtta så åkte jag med Christine på hotell träffar. Hon hade tre hotell träffar i Jandia, sen åkte vi till några till hotell för att lämna service- och träfftider. Efter sista hotell träffen åkte vi och hämta Sara, sen åkte vi till kontoret. Där fixade Christine lite med service telefonen och jag gjorde lite välkomstbrev. Sen åkte vi alla och åt på EB restaurang nära Saras lägenhet. Åt en sallad. Sen åkte vi tillbaka till kontoret. Fixade lite där med handkassa osv, sen åkte jag och Christine till spar för jag behövde fylla på mitt mobilkort. Sen åkte vi iväg på hotell träffar i Costa Calma. Efter sista hotell träffen hämtade vi Sara på kontoret och sen åkte vi till Avia. På Avia så skrev vi in mig på bilarna så att jag också får köra. Sen skjutsade vi hem Sara och jag och Christine åkte och tanka och åkte till Mercadona för att handla. Efter vi handlat åkte vi hem. Vi bytte om direkt och gick ut och sprang tillsammans! Det var kul. För det första var de kul att ha nån att springa med, för det andra så var det typ första gången jag var ute och sprang igen efter att jag blev sjuk. Så det var jätte skönt! Och här är det en fin strand promenad också som sträcker sig tre mil! Så vi sprang precis vid stranden. Fin utsikt och det fläkta skönt. Bättre än att springa i spåret på GC.  Så det var jätte kul. Men precis innan vår lägenhet har vi värsta mörda backen! Båda var helt slut efter den, haha. Men det är bra träning. Så vi sprang typ 9 km, stolt över oss. Och det gick bättre en vad jag förväntat mig då de var så länge sen jag sprang. Och så hade jag ju såklart mina nys grymma löparskor från mamma och pappa också! Det hjälpte nog på traven, hehe. Efter springturen duscha jag och sen åt jag lite kvarg och drack kaffe. Därefter fixade jag i mitt rum. Packade upp resväskan och hängde upp mina kläder i garderoben osv. Skönt att få de gjort! Men dagen idag har varit roligt. Fått sett många hotell. I princip alla hotell i Jandia och även dom flesta i Costa Calma. Men det har varit väldigt roligt! Kul att få lära sig något nytt faktiskt. Och även om Fuerteventura egentligen är en större ö än Gran Canaria så är det mycket mindre här. Områdena är mindre och det är typ hälften av alla hotell som vi har på GC. Så det känns bra! Känns inte helt omöjligt att lära sig detta heller. Och jag fick ju idag för att följa med på HT och se lite mer av områdena. Det känns bra. Alla hotell som jag sett idag har också haft bra standard och kontoret var även det väldigt fint. Så allmänt är allt fräschare här än på GC, haha. Och som sagt mycket bättre guide boende också. Så det här ska nog bli bra!