Kyrkan.

Igår hade jag som sagt utflykten. Det gick bra! 30 gäster och jag och Johanna. Alla gäster hängde med hela tiden, ingen ställde nå konstiga frågor, ingen klaga, alla var trevliga osv. Prata lite med typ alla. Så de gick bra! Maten på restaurangen var god som vanligt. Och vi blev till och med två långbord haha! Var lite orolig över vädret, i förrgår så regna det jätte mycket nämligen. Och det skulle regna igår med. Det kom typ fyra regndropparna när vi satt på färjan, men inget mer. Så det var tur att vi slapp regnet! För på kvällen så började det regna massa igen! Men vi slapp iallafall. Dock så var de ganska stora vågor på havet så gungade en del på båten. Men det gjorde inget för min del men vissa kanske blev lite sjösjuka. Efter båten hoppade vi på bussen igen. Sen när jag hade pratat klart på hemvägen så fick jag applåder. Och när alla hoppade av bussen så tackade dom så mycket. En som sa "vad duktig du var!", och sånt är ju alltid kul att höra! När sista gästerna hoppat av så skruva bussis upp musiken och vi satt och hade disco, haha. Han är så skön. Har haft han varje utflykt och vissa transfer. Han är jätte snäll! Och nu vet han också hur jag vill ha utflykten, så de bra. När vi kom tillbaka från utflykten gick jag till kontoret. Var tvungen att fixa lite grejer för min premium grupp. Sen fixade jag välkomstbrev inför flygen idag. Vi har två ankommande flyg. Men eftersom jag och Nikko ska till Las Palmas så behöver vi inte tänka på de! Hehe så skönt. Jag kom hem från Office vid sex. Då kolla jag lite GA och sen skrev lite på mitt manus till fredag. På kvällen igår så åkte vi alla till svenska kyrkan. Vi hade ju blivit inbjudna dit. Så det var vi plus flera andra researrangörer. Typ Apollo, Fritidsresor och några till. Då var det först gudstjänst, men i typ bara en kvart. Sen bjöd dom på hembakad pizza! Det var gott. Efter maten prata dom lite om vad dom gjorde här på GC och så presentera alla sig. Dom har ju event även på lucia och julafton. Sen har dom även ett café inne i kyrkan, och om man kommer dit i sin uniform så får man gratis fika! Och då har dom riktigt svenskt kaffe och kanelbullar och annat gott, mums. Så vi var väl där till kryp halv tio.  Sen åkte vi hem. När jag kom hem så träna jag ett tabata pass, sen duscha. Men gud vilket regnväder det blev på kvällen! Spö regna. Hoppas det slutar snart. Hoppas det inte kommer fortsätta regna varje kväll och natt. Och på vägen till svenska kyrkan så berättade förresten chefen att hon hade kollat på service formulär. Våra gäster får alltid ett formulär skickat till dom på mejlen några dagar efter att dom kommit hem. Där svarar dom på massa frågor angående vår service här nere. Och då var det en fråga om vad dom tyckte om transfer här nere. Då var det en gäst som hade skrivit att den tyckte att transfern var jätte bra och att "Amanda pratade så tydligt, lugnt och bra så man förstod verkligen allt och hängde med". Dom hade till och med skrivit mitt namn! Så kul. Då blir man ju jätte glad. Och idag ska som sagt jag och Nikko till Las Palmas. Så jag har gjort massa planer för oss. Tänkt att vi ska köra till gamla staden i Las Palmas som heter Veguetas. Där har jag tänkta att vi ska gå till Casa de Colón, Santa Ana, El Museo Canario och den gamla Saluhallen. Sen ska vi äta lunch. Vår agent har bokat bord åt oss på restaurangen som viska äta på på fredag. Vi ska äta samma lunch som mina premium ska äta. Det är tre rätters och till huvudrätt så får man välja mellan kyckling eller fisk. Efter lunchen har jag tänkt att vi ska ta bilen till den nya/moderna delen av Las Palmas. Då har jag tänkt att vi ska gå till Avenida de Mesa y Lópes. Det är den stora shopping gatan i Las Palmas. Där ligger även shoppingcentret El Corte Inglés som jag tänkt vi ska gå in på. Sen som avslutning tänkte jag att vi skulle gå till stranden i Las Palmas, som heter Las Canteras. Så tror detta blir en jätte bra dag! Ser fram emot det.