Kontoret.

Idag åkte jag hemifrån vid 08.30. Så åkte jag mot Montenegro! Och jag kom förbi gränsen, hehe. Sen var det fullt upp på förmiddagen. Service telefonen började ringa massor. Den fick helt plötsligt liv. Dock inga jätte jobbiga saker, mest om utflykter. Men jag svarade i telefonen samtidigt som jag körde så de var lite svårt att koncentrera sig lixom. Så ringde precis när jag skulle svängt av till hotellet så jag missade avfarten. Och då var jag tvungen att köra jätte långt på den vägen för det är en liten väg där det är enkelriktad. Så var tvungen att köra hela den vägen, sen svänga av vänster och köra tillbaka hela vägen. Sen kunde jag svänga ner till hotellet. Snacka om att jag var irriterad haha! Dock så var jag ändå på hotellet 15 minuter innan jag egentligen skulle vart där, så det var inga problem. På första hotellet i Montenegro så kom 8 gäster på hotell träffen. Och alla var så glada och trevliga. Dom undra bara lite om bussar, utflykter, saker att göra på egen hand osv. Så det var mysigt! Dock var jag lite stressad för alla fråga olika frågor samtidigt som telefonen fortsatte ringa massor. Så fick försöka prata med alla som ställde frågor samtidigt som jag även svarade i servicen och var tvungen att skriva upp massa. Så jag var rätt stressad. Plus att jag skulle till ett annat hotell i Montenegro efter. Så när jag vart där 45 minuter var jag tvungen att säga de att nu måste jag tyvärr vidare. Så även de blev stressigt att åka dit då de andra hotellet ligger ganska långt bort. Men jag var där en 10.59 och jag skulle vart där 11.00, så jag var inte sen iallafall! På de andra hotellet kom fyra gäster. Även dom fråga om bussar och utflykter osv. Väldigt trevliga dom med! Så jag var på det andra hotellet en halvtimme. Sen åkte jag tillbaka mot Kroatien. Även på vägen tillbaka ringde telefonen. Och när jag åkte igenom första Montenegriska gränsen, så blev polisen väldigt fundersamma. Hon kom fram och fråga vart jag skulle, då sa jag Kroatien, då sa hon "men du har en stämpel från imorse, du kom ju precis hit?" Haha så då var jag tvungen att förklara de att jag jobba på ett hotell i Montenegro men att mitt kontor va i Kroatien. Då fick jag åka förbi gränsen! Dock var det en väldigt trevlig polis. Sen kom jag till den Kroatiska gränsen. Då kom också polisen fram. Men han ville bara småprata lite. Han fråga vart jag var ifrån, när jag sa Sverige utbrast han "Stockholm! Gothenburg! Skåne!" Haha. Så då svara jag att jag bor en timme utanför Stockholm. Sen fråga jag om han vart i Sverige och de hade han inte. Han sa att de låg för långt bort. Då svara jag att så långt är de inte, varpå han fråga hur lång tid de tar med flyget. Tre timmar sa jag, och då sa han ja de är ju inte så långt! Haha. Så även de en väldigt trevlig polis. Inte van vid att poliserna är så trevliga och pratsamma. Så även andra gränsen kom jag igenom. När jag kom in i Kroatien åkte jag direkt till Cavtat och köpte med lunch till mig och Micaela, baguetter. Sen åkte jag till kontoret. Så åt vi och prata om allt som hänt under förmiddagen. Sen skrev jag ut manus och kartor till Linda, jag gjorde välkomstbrev, åkte och skrev biljett med en gäst och ringde samtal på servicen. Sen var det dags att åka iväg igen. Hade hotell träff först vid Mlini. Där träffa jag tre gäster som jag redan bokat in möte med. Så sålde jag biljetter. Sen åkte jag till Dubrovnik. Där hade jag två hotell träffar på två olika hotell. Träffa ett sällskap på första hotellet som jag hjälpte lite med receptionen och rummet och så. Men på andra hotell träffen kom ingen. Så på dom sista hotell träffarna var de ganska lugnt. Men det är ju då man blir trött också! När man äntligen kan sätta sig ner och ba andas ut. Då kommer tröttheten också! Efter sista hotellträffen åkte jag hem. Så böt jag om och gick ut och sprang en timme. När jag kom tillbaka körde jag ett tabata pass. Sen gick jag över till Linda. Så gick vi igenom morgondagens utflykt till Montenegro som hon ska hålla! Och prata även lite annat skit, hehe. På bilderna ovan ser ni förresten kontoret. På första bilden utsikten från vägen vid kontoret. Så idylliskt med havet och bergen i bakgrunden! På andra bilden ser ni själva kontoret där man går in. Vi delar kontor med Applicon, Lommamatkat och nåt holländsk resebolag.