Körkort.

Idag gick jag upp vid nio. Gick till kontoret för att träffa Sofia. Dom andra hade ju flygis idag när jag var ledig och Sofia tar alltid bilen till flygplatsen. Och jag hade då planerat att jag skulle åka till Svenska Konsulatet i Las Palmas idag för att hämta mitt körkort. För jag skulle inte ha tid någon annan dag då jag jobbar och det bara är öppet 10.00-13.00. Och jag kunde ju inte köra bil dit och dom andra jobba så då blev buss ända alternativet. Men så tänkte jag att jag kunde åka med Sofia till flygplatsen, för det är halvvägs från oss till Las Palmas. Och så trodde jag att det gick bussar där oftare. Så jag åkte dit med Sofia sen gick jag till lokalbussen. Dock så visade det sig att Las Palmas bussen som går till Santa Catalina dit jag skulle bara gick två gånger i timmen. Och jag jade precis missat den. Plus att jag var stressad för klockan var 11.30. Så jag bestämde mig att kliva på nästa buss som gick till Las Palmas, och den gick bara till gamla delen av Las Palmas. Santa Catalina ligger ju i den nya delen. Men jag tog bussen till den gamla delen av Las Palmas, hoppade av där och tog sedan taxi till konsulatet. Det hade inte gått att gå för det skulle tagit en timme. Men med taxi gick de rätt snabbt och kosta bara 5 euro. Så det var ju mer värt än att ta taxi från flygplatsen, då hade det kostat typ 30 euro. Och nu när jag tog tax i så hittade han exakt dit jag skulle och pekade åt mig vart ingången var. Så det var skönt! Då kom jag rätt direkt och behövde inte virra runt. Så jag var där vid 12.00. Hämtade ut körkortet som gick snabbt. Skitfult är det, bilden blev as dålig..men men nu har jag körkort iallafall! Det är så skönt, kan jag börja köra bil igen. Kommer känna mig så fri, wiho! Efter att jag hämtat körkortet gick jag in i ett shoppingcenter som låg där. Ganska stort med både stradivarius, pull&bear och mer! Gick runt lite där. Sen tog jag en kopp kaffe på nåt random café. Efter de sökte jag upp buss stationen och så gick jag dit. Och det var ju väldigt smidigt. Hittade direkt stationen och när jag kom ner dit så stod bussen redan där och skulle precis åka. Så åkte iväg med bussen vid 13.45. Och allt går bra, tills vi kommer till Playa Ingles. Då är det klart att bussfan går sönder. För det kan ju aldrig gå helt smidigt med bussarna här på ön. Så tröttsamt. Så alla fick hoppa ur bussen och byta till en annan, vilket tog en del tid. Men men bussen körde iallafall ända till Holiday World! Så det var skönt. Så jag hoppade av där och gick hem. När jag kom hem hängde jag tvätten och diska lite. Sen bytte jag om och gick ut och sprang. Sprang lite längre än en timme. Sen när jag kom hem så körde jag ett tabata pass på 45 minuter. Sen duscha jag och så åt jag kvarg med bär. Nu sitter jag nere vid restaurangen och wifiar. Men ska snart gå upp till Alexandra. Vi ska kolla på Harry Potter! Så mysigt.