Klappersten.

Igår var min lediga dag. Då hade jag planerat att åka till stranden Sveti Jakov då den ligger högst på tripadvisor över stränder i Dubrovnik. Så jag gick upp vid nio och körde iväg. Dock körde jag tydligen fel. Jag skulle ha kört mot gamla stan men körde istället mot Cavtat. Och jag kände att jag inte orkade vända och försöka ta mig in mot gamla stan för det var så lång kö! Var riktigt kaos vid korsningen utanför oss. Så jag fortsatte köra rakt på. Sen var min plan B att åka till Copacabana stranden. Men så kände jag att den ligger precis vid ett av våra hotell där vi har 150 gäster. Så jag orkade inte åka dit och kanske träffa på någon på min lediga dag. Plus att det är massa barn familjer så det hade säkert varit väldigt livat vid den stranden. Så jag körde vidare. Sen såg jag en skylt med en strand på och tänkte här svänger jag in. Men de va ingen strand där utan en camping. Så jag åkte vidare och de sluta med att jag svängde in på ett annat ställe precis där vi har ett av våra hotell. Och jag orkade inte åka runt mer och leta efter en strand, plus att det var gratis parkering där. Så jag beslutade mig för att parkera där och lägga mig på den stranden. Dock var det klapperstenstrand och inte sandstrand så de va lite synd. Var lite hårt att ligga där. Men de struntade jag i! Så jag la mig där och de var skönt. Var så lugnt. Knappt nå folk! Och vattnet var väldigt fint, helt klart. På bilden ovan när jag står i vattnet med fötterna så ser man ju knappt att jag står i vattnet för det är så klart! Så där låg jag hela dagen. Tog en paus när jag gick och åt lunch vid en restaurang där. Sen la jag mig på stranden igen. Slumra till lite då och då också, väldigt skönt. Sen vid halv fem så blev de molnigt så då var det inte så skönt längre. Då tog jag mitt pick och pack och åkte därifrån. Så stannade jag på Lidl på hemvägen för att köpa bär. Sen åkte jag hem. Väl hemma kolla jag först lite serie. Sen kom Linda hem. Så då prata vi lite och sen gick vi igenom morgondagens utflykt som hon skulle hålla. Efter det ringde jag mamma och pappa. Och vi prata i en timme! Haha så mysigt att prata med dom. Saknar dom massor! Men bara 11 veckor kvar tills dom kommer hit och besöker mig. Längtar! När vi lagt på så körde jag två tabata pass. Sen duscha jag och efter de kolla jag lite serie igen innan jag somna. Idag gick jag upp vid halv åtta, en timme senare åkte jag till mitt första HT i Dubrovnik. Träffa lite gäster där och sålde några biljetter. Sen åkte jag till mitt andra HT i Srbreno. Även där träffa jag lite gäster som jag sålde utflykt till. De va mysigt! Så trevliga gäster. Satt och prata massor också. Sen åkte jag hem. Var hemma vid halv tolv. Då skrev jag in utflykterna jag sålt. Sen hann jag slänga i mig lite keso med bär och en kopp kaffe innan jag åkte iväg mot flygplatsen. På vägen dit stannade jag vid Micaela för att hämta service telefonen. Hon hade den för mig igår eftersom att jag var ledig. Sen åkte jag vidare till flygis. När jag kom dit så tog jag emot en buss. Då var de några gäster som hade glömt sina pass på hotellet så de blev lite kaos. Men det löste sig till slut. Efter de gick jag och leta efter vår buss. Och det är så smidigt här! Jag gick ut på parkeringen och där stod bussen med vår skylt. Så la min väska och välkomstbrev där. Sen gick jag in på flygplatsen. Så tog jag emot gästerna som kom. Och de var kul! Alla var så himla glada och gulliga. De vägde verkligen upp incidenten som hände tidigare med passen. Så jag räknade in alla som kom och när jag tagit emot alla så gick jag till bussen. Så prata jag lite längst fram om bra-att-veta saker. Sen sände jag iväg bussen. Så gick jag till bilen och på vägen hem stannade jag på kontoret för att hämta en uppvaktning. Sen åkte jag hem. Så var hemma vid fyra typ. Då skrev jag loggar och påbörjade min kassaredovisning. Sen gick jag ut och sprang. Jag sprang till Gruz och sprang längst med hela hamnpromenaden. Sen stannade jag till vid ute-gymmet som finns där och så körde jag på crosstrainern en timme. Sen sprang jag hem igen. När jag kom hem var jag helt död! Och så svettig. De bara rann om mig. Nu sitter jag i sängen och har precis duschat. Vi väntar på Linda och sen ska vi alla gå ner till gamla stan och äta lite middag tillsammans. De blir mysigt.