Kaos.

Igår började vi sent. Men jag vaknade ändå tidigt. Trots att jag sov hur dåligt som helst under natten! Vakna flera gånger och var jätte stressad, sen var de super varmt. Men vakna ändå tidigt och kunde inte somna om. Så jag gick upp och slängde i en tvätt och fixa lite hemma. Sen gick jag ut och sprang en timme. När jag kom hem hängde jag tvätten, slängde i en ny tvätt, duscha och laga mat. Så åt jag, kyckling med paprika och keso. Sen åkte vi hemifrån vid ett till kontoret. Där började vi först med välkomstbreven, sen hade vi möte med agenten, sen fortsatte vi med välkomstbreven och sen hade vi vårt egna veckomöte. Så det blev fullt upp med att göra alla välkomstbrev! Skriva ut massa papper, uppdatera, vika, lägga i kartor osv osv. Till slut blev vi klara och då åkte vi hem. På vägen hem stannade vi till vid Lidl och handla. Sen kom vi hem 18.10. Då bytte vi om sen var vi tvungna att åka igen 18.50. Då skjutsa Caroline mig och Linda till de hotell där vi skulle hoppa på bussen. Sen åkte jag departure därifrån och höll transfer. Och buss chauffören jag hade är en som vi haft några gånger och brukar ha till flygplatsen och på våra utflykter. Så han sa till mig "i saw you running in Friday, like five o'clock. You are crazy! I saw you running, I looked at the temperature and it was 28 degrees! How can you run. You are crazy. Caroline said that you are running all the time", haha så rolig. Sen sa han "you are running all the time, Linda is reading and Caroline is sleeping". Haha rolig han är. Departure gick iallafall bra. Fick även applåder, kul kul! På flygplatsen mingla jag bland gästerna och stod vid incheckningen. Sen landade Göteborg strax där efter. Då tog vi emot dom. Och jag stod inne denna gång faktiskt! Men allt gick smidigt så det var skönt. Sen åkte jag med en buss och höll arrival transfer. Efter det blev jag upphämtad av Caroline och vi åkte hem. Var hemma vid 23.00. Alla var helt slut! Tisdagar blir långa dagar. Idag gick vi upp vid halv sju. Sen åkte jag och Linda till det hotell vi skulle hoppa på bussen på och parkerade där. Sen höll jag departure transfer igen. På flygplatsen mingla jag igen och stod vid incheckningen. Och incheckningen gick väldigt smidigt! Dom öppnade till och med tre extra diskar, så det gick väldigt fort. Men sen började kaoset. Göteborg landade tidigare än beräknat. Han som är ansvarig på flygplatsen var inte där och ingen visste var han var. Vi hittade två bussar men två saknades. En buss vi hade var en för liten buss så alla våra gäster skulle inte få plats. Jag tar nummer skyltar och går själv ut och sätter dom i bussar. Jag går in igen och då dyker han som är ansvarig upp. Så säger han att jag satt skyltarna i fel så jan går ut och ändrar om och vi får ändra i våra papper. Han hittar en av bussarna som vi inte hitta, men där är ingen buss chaufför. Han sätter iallafall nummer i bussen och jag lägger välkomstbreven där. Sen börjar våra gäster komma och jag står ute. Några gäster skulle till en minibuss men dom kommer fram till mig och säger att buss chauffören sagt att han inte ska till deras hotell och att dom inte ska åka med han. Jag ringer Linda som säger att det visst är den bussen. Jag ber gästerna vänta vid mig för jag kunde inte lämna där jag stod eftersom alla gäster inte hade kommit ut. Linda kommer sen ut och pratar med den buss chauffören varpå han säger till henne att han ska till de hotellet? Så Linda får hämta gästerna som står vid mig och gå med dom till bussen så att dom kommer på. Ena minibussen som jag lagt välkomstbrev i, där det inte fanns någon buss chaufför, han bara åker ifrån flygplatsen när han fått tag på alla våra gäster. Han åker utan att vi hinner sända bussen eller dela ut välkomstbreven. Han åker utan att säga något. När jag kommer till min buss så är det tydligen gäster från något annat bolag som också ska åka med min buss, så det är 6 extra gäster. Och dom pratade tydligen också svenska så jag har ingen aning om vilka som är våra gäster och vilka som åker med de andra företaget. Men som tur var hade vi många extra välkomstbrev så alla på min buss får välkomstbrev iallafall, men vissa fick inte helt rätt välkomstbrev då de inte räckte till. Men alla gäster var på min buss så vi åkte iväg. Men ja de var kaosigt på flygplatsen idag. Dessutom var vi en för lite, då Caroline inte var där utan hon studdade utflykt. Men det gick ju bra till slut för vi fick ut alla gäster till bussarna och alla bussar va fulla. Jag hoppade av min buss på sista hotellet där vi hade parkerat bilen. Så väntade jag på Linda. När hon till slut kom så åkte vi hem. Var hemma vid 13.00. Då åt jag lunch, rester från igår. Kyckling med paprika och gurka. Sen hann jag vila lite! Vid halv fem åkte jag och Linda iväg igen. Jag släppte av henne på det hotell hon skulle vara på, sen åkte jag till mitt första HT. Det som var skönt var att jag bara hade HT idag! Ingen informationsträff. Väldigt skönt. På mitt första HT träffade jag två gäster. Dom hade bara lite frågor om supermarket osv. Sen åkte jag till mitt andra HT. Där sålde jag utflykt och prata med lite gäster. Sen prata jag med receptionen om ett ärende och dom var väldigt otrevliga. Så vilken dag vi haft! Inte nog med det så fick jag parkerings böter idag också på de första hotellet där jag hade HT, suck. Efter mitt sista HT hämta jag Linda. På vägen hem stannade vi på en kiosk där de stod att jag kunde betala parkerings bötern. Dock så betalade jag mindre än vad som stod på bötern...kanske för att jag var så snabb på att betala den? Ingen aning. Efter de åkte vi hem. Så vi var hemma vid 19.00. Då satt vi och prata lite och även prata med Caroline som hade kommit hem. Efter det körde jag tre tabata pass. Sen skrev jag in utflykter och skrev logg. Så idag har varit fullt upp och jag är så trött. Jag är trött typ hela tiden! Förstår inte hur jag kan vara så trött alltså. Och onsdagar är verkligen värst. Usch vilken dag! Speciellt när flygis inte går särskilt smidigt.