Kamelija.

Igår blev jag upphämtad av Micaela vid halv nio. Så åkte vi till mitt första HT. Satt där en stund och träffa lite gäster, sålde lite utflykter. Sen åkte vi därifrån och på vägen så släppte jag av Micaela på kontoret. Sen hade jag tre hotell träffar till i Cavtat. Träffade bara gäster på sista hotellet och sålde utflykt även där. Efter sista HT åkte jag till kontoret. Så skrev jag in utflykter, gjorde hemresetider och gjorde välkomstbrev. Sen kom Caroline till kontoret också så då åkte vi och Micaela till Cavtat och åt lunch. Sen tillbaka till kontoret. Där fixade jag med listan inför dagens utflykt och kopiera upp kartor. Sen åkte jag och Caroline till ett hotell där vi hade inbokat möte för att sälja utflykt. Sen åkte vi till vårt HT. Även där sålde jag utflykter. Så sålde en hel del igår faktiskt! Väldigt bra, köpvilliga gäster denna vecka. Efter HT skjutsade jag hem Caroline. Sen åkte jag till Gruz och Minceta shopping center. Så gick jag först och fixade nytt telefon kort, vi behövde nämligen nya då ser inte gick att ringa utlandssamtal med dom gamla. Sen gick jag och köpte mobilhållare som jag kan ha när jag är ute och springer då den jag hade gick sönder häromdagen. Efter det åkte jag hemma. Så bytte jag om och gick ut och sprang 11 km. När jag kom hem igen körde jag ett tabata pass. Sen la jag mig och sov. Tog dock ett tag innan jag kunde somna. Idag gick jag upp tidigt. Hade upphämtning vid busshållplatsen 06.45. Så åkte vi till fem olika hotell och hämta upp gäster. Hade totalt 37 gäster, väldigt bra! Innan har vi ju bara haft runt 17 gäster, så nu hade vi sålt riktigt bra. Vi åkte direkt till gränsen och det gick ändå hyfsat smidigt. Tog runt 30 minuter, vilket är bra om man tänker på att det ibland kan ta upp mot 2 timmar! Så åkte vi till Kotor. Hade stadsvandring där och sen egen fri tid. Då gick jag till shoppingcentret Kamelija som ligger precis utanför Gamla Stan. Där inne var det svalt och skönt haha! Vi har haft 45 grader idag i Montenegro. På shoppingcentret åt jag lunch, då åt jag sushi! Sen gick jag runt och kika lite. Inte särskilt imponerande shopping center, hann dock inte gå runt hela. Men är inte förvånad över att den inte imponerade haha! Montenegro är ju så litet och om inte Dubrovnik har bra shopping varför skulle då Montenegro ha det. Vid 13.20 samlade jag ihop alla gäster igen och alla var faktiskt i tid! Alla 37 var i tid, duktiga. Sen gick vi tillsammans tillbaka till bussen. Så åkte vi till Perast. Sen tog vi båten över till Our Lady of the Rocks. Väl på ön så gick det ganska smidigt. Vi hade bara en grupp som var före oss och dom har redan börjat guideningen så vi behövde bara vänta tre minuter typ! Sen fick vi gå in och då guida jag för mina gäster. Så det gick mycket smidigare än förra gången jag var där när vi behövde vänta så länge och alla blev så irriterade. Så det var väldigt skönt! Efter att jag visat dom kyrkan och museet så hade dom lite fri tid på 15 minuter. Sen tog vi båten tillbaka till Perast och gick till bussen. Så åkte vi till Kroatien igen. På vägen hem behövde vi också bara vänta runt 30 minuter vid gränsen, så smidigt! Men det var tur att vi kom när vi kom, för precis efter oss så hade vi två bussar. Och eftersom det tar ungefär 30 minuter per buss så hade vi isåfall fått vänta i 1,5 timme om vi hade hamnat efter dom två bussarna. Att jag alltid har sån tur vid gränsen! Så skönt. Så vi kom tillbaka ganska tidigt ändå till hotellen. Och alla gäster verkade nöjda. Dom tacka så mycket och sa att de var en väldigt bra guidening, så det var ju gulligt. Och det har faktiskt gått bra idag tycker jag. Som sagt så blir jag mer och mer van med när jag hinner säga vad! Sen var vi ju lite senare till Kotor än normalt då gränsen förut endast tagit 10 minuter och nu tog det 30, men dom hade ändå 1,5 timme egen tid vilket man gott och väl hinner äta på! Och efter Kotor var vi i fas igen. Så det gick smidigt både vid gränserna, i Kotor då de knappt var några andra guidade turer samtidigt som oss och i Perast eftersom vi bara behövde vänta runt 3 minuter för att komma in i kyrkan. Och 37 gäster låter mycket men de kändes faktiskt inte som så många! Och dom var så duktiga. Dom var i tid överallt och dom var så trevliga. Så det var bra! Jag kom hem igen vid 18.00. Då satt jag och snacka lite skit med Caroline och Linda. Och jag var så trött när jag kom hem! Men ändå så lyckades jag kämpa mig ut på en springtur. Sprang inte lika långt som innan, men blev ändå en springtur på 8,7 km så är nöjd! När jag kom hem duscha jag och nu kollar jag lite serie. Har iallafall varit en bra dag!