Kallt.

Igår kväll gick jag och Alexandra hem först. Så skulle vi välja kläder inför kvällen, inte det lättaste haha! Vi sprang mellan våra rum, tig varandras kläder, bytte om tusen gånger haha! Det sluta med mina svarta jeans, en vit topp och Alexandras svarta kavaj! Det blev bra. Det börjar ju bli så kallt här borta nu, iallafall för oss. Då vill man ha jeans. Sen så åkte vi alla till PicaPica. Och då prata han ägaren lite, sen så bestämde dom på restaurangen vilka tapas rätter vi fick. Så fick hur mycket tapas som helst! Och det var så gott, hur gott som helst. Älskar PicaPica, lika gott som sist! Vi fick aubergine (som var min favorit), fetaost i ugn, svamp i vitlök, serrano skinka, friterad ost, vitlöksbröd, tzatziki, papas arrugadas (Spaniens egna små potatisar), kött i marinad med mer! Allt var jätte gott. Måste ta med mamma och pappa dit! Sen fick vi typ fyra kannor sangria haha. Och då testade vi på cava sangria, och det var också jätte gott! Tycker om röd sangria med men undra om inte cava sangria var ännu godare. Och eftersom detta var en sammarbetsmiddag så bjöd dom på allt. Jätte snälla verkligen. Och personalen är så härlig och trevlig. Det är en pappa med hans son och en till som jobbar. Plus en i köket. Så PicaPica skulle jag varmt rekommendera till alla. Har vart där två gånger nu och vart lika nöjd båda gångerna. Bästa tapas restaurangen hittills. Efter middagen åkte vi hem, runt 23.00 blev det. Sen åkte vissa ner till byn och festa, men jag stannade kvar hemma. Hade inte lust att gå ut. Idag gick jag upp vid halv åtta. Sen fick jag skjuts av Nikko till mitt första HT. Var i Meloneras hela förmiddagen, hade fyra HT. Så gick emellan alla hotell. Efter sista HT gick jag till hotellet där Nikko hade HT. Så åkte vi iväg till vischan. Skulle sätta i massa hemresetider, eftersom vi har två avgående flyg imorgon. Så vi åkte till Salobre, sen Puerto Rico och sen Taurito. I Taurito så åt vi lunch på ett av våra hotell! Först frågade vi på ett annat hotell som ligger i Puerto Rico/Amadores om vi fick äta där. Men det fick vi inte. Asså det är inte många hotell som är förtjusta i att vi äter på deras hotell. Och på det här hotellet fick vi inte ens äta, fast Frida och Thea ätit där en gång innan. Så när vi inte fick äta där åkte vi till ett annat hotell som vi har i Taurito och åt där. Första gången vi åt där. Först va dom lite sådär i receptionen och sa att vi skulle fråga kökschefen, men hon sa att det var inget problem. Maten smakade bra me det var inte så stort utbud. Bara två olika kötträtter. Men det var gott! Sen hade dom vitlöksbröd också, mums. Så vi åt lunch där och tog en kaffe efter. Efter lunchen åkte vi till kontoret. Då gjorde jag klart min skadeanmälan till försäkringen som jag är försäkrad genom jobbet, sen skickade jag in både min och Alexandras. Så nu ska väl allt som jag kan göra just nu vara fixat. Pratat med mitt försäkringsbolag, pratat med transportstyrelsen om körkort, gjort en svensk och spansk polisanmälan och spärrat mitt bankomatkort. Det som är kvar är att fylla i papper och sånt som jag får av transportstyrelsen, men dom papperna har jag inte fått än. Sen när jag får mitt bankkort  så måste jag ju göra nytt BankID. Och så nytt Swish. Och så kom jag på idag också att mina hörlurar blev snodda. Så måste köpa nya hörlurar också. Men det är väl inte panik med det egentligen. Runt 20 i fyra så åkte iallafall jag och Johanna till våra HT. Hon släppte av mig på ett hotell där jag hade HT och så åkte hon till sina HT. Så jag satt på hotellet i en timme, för det är sånt där special hotell. Sen hämtade Johanna upp mig igen, behövde sitta en stund och vänta först för hon var klar med sitt sista HT senare än mig. Men när hon hämtat mig så åkte vi till kontoret iallafall. Lämnade kontoret vid sex. När jag kom hem så hade Alexandra börjat städa! Jätte snällt. Vi sa att vi skulle städa idag eftersom mamma och pappa kommer imorgon. Så hon hade börjat städa. Så fortsatte jag. Sopade golvet i hela lägenheten gjorde jag. Sen åkte jag, Alexandra, Johanna och Nikko och handla på spar. Sen åkte vi hem, va hemma vid halv nio. Packade upp alla varor och sen bytte om. Gick ut och sprang, sprang längre än vad jag brukar. Sex varv i spåret sen en omväg hem. När jag kom hem duscha jag och förberedde vår lunch inför imorgon. Vi ska äts lunch i vår lägenhet, bara baguetter, lite enklare lunch eftersom vi ska äta middag i Meloneras på kvällen! Nu sitter jag vid vår restaurang. Längtar så mycket tills imorgon när dom kommer! Wiho. Annars så har det varit så kallt idag! Har vart jätte kallt och regnat massor. Regnat typ tre gånger, en gång spöregn det också. Har vart dåligt väder hela veckan typ. Så tråkigt. Snart borde ju regndagarna vara slut här, haha. Men de borde bli bättre i december och januari. Pratade med en som jobba på en av våra utflykter förut och han sa att dom nästan alltid har fint väder i december och januari. Så får väl hoppas det! Bilderna ovan är förresten från när vi var på ett av våra hotell i Puerto Rico idag. Vi var där och lämna hemresetider. Det hotellet ligger jätte högt upp i berget så det är fin utsikt över hela Puerto Rico. Och som ni ser även på bilderna, inte jätte fint väder direkt.  Och jag har varit så trött hela dagen! Helt dosig typ, haha. Tror det beror en del på vädret faktiskt. Alla på kontoret var helt slut, så känns som de måste bero mycket på vädret. var också helt slut. Och vi var ju inte ute igår, så känns de beror mycket på vädret.