Julbord.

I lördags hade vi först hotell besök på dagen. Vi var då på tre hotell i Punta Cana och på sista hotellet åt vi lunch också. Efter det fixa vi med välkomstbrev. Sen fredag kväll var vi inbjudna av agenten till jul middag! Så vi tog bilen lite längre bort i Punta Cana och kom då fram till en fin beach bar. Det såg inte mycket ut för världen utifrån, men när man gick in var det jätte fint! Låg då precis på stranden och hade mysig inredning som ni ser på bilderna ovan. Så där hade dom dukat upp långbord åt oss. På denna middag var alltså vi från Solresor, Bravo Tours och själva agenten och en lokal guide inbjudna till. Så när vi kom dit hälsa vi på alla och sen tog vi plats vid bordet. Så hade dom dukat upp buffé mat som man gick och tog! Dock så var första buffén endast förrätt! Vi trodde att det var huvudrätten haha. Det är förrätten ni ser på bilden ovan. Så det var potatis, ost, bröd, köttbullar, guacamole och mer. Väldigt gott! Efter förrätten så hade de utlottning på olika priser som de köpt. Och vilka priser det var! Det var weekends på 5-stjärniga hotell, pengar, TV, högtalare med mer! Efter det så serverades huvudrätten. Det var då grillad entrecote, potatis, ris, grillad kyckling, musslor, hummer, fisk med mer. Hur mycket mat som helst! Sen var de såklart efterrätt, och det var olika choklad tårtor. Och under hela kvällen så dansade alla. Och dom är så bra på att dansa alla som bor här! Speciellt killarna, jätte duktiga verkligen. Dom typiska danserna här är ju merengue och bachata. De liknar salsa, enligt mig, med intim par dans och massa höfter. Under hela kvällen var det också live DJ med massa bra musik. Så vi åt och prata och skratta. Vid tolv va kalaset slut och alla åkte hem. Jag hade iallafall en väldigt trevlig kväll! Vi har inte gjort något speciellt på kvällarna hittills, så att komma ut och göra något var väldigt kul. Och jag älskar dominikanernas mentalitet ibland! Typ överallt där man är så spelar dom sjukt hög musik och står och dansar. De gör dom i restauranger, på bensinstationer och till och med i mataffärer! Love it, så nice. Nångång måste jag lära mig deras dans också haha! Jag tycker ju om salsa, även om jag egentligen inte kan dansa de hehe.