Julafton.

Igår tog jag och Alexandra taxi till San Agustin vid halv fem. Så åkte vi direkt till mamma och pappas hotell. Så böt vi julklappar och drack bubbel! Av mig fick mamma och pappa utflykten Afrikat. Det är en båtutflykt med en katamaran. Dom ska åka på den på torsdag. Plus att dom fick en bubbel. Sen hade jag och lämnat två varsin öl, chips, mörk chocklad, nötter och ostbågar på deras hotell som stod på deras rum när dom kom igår! Jag och Alexandra fick också två varsina julklappar från dom. Vi fick ett varsitt lila ljus och en varsin lila filt! Och det är dom där jätte sköna filtarna som är så där fluffiga! Perfekt nu när det är så kallt. Och dom var så fina! Så vi blev jätte glada. Och så hade dom tagit med julklappar från syster, Johan, Manne och Wera också. Fick ett jätte fint halsband! Ett halsband som passar till armbandet jag fick av dom förut, från Edblad. Jättefint är det. Sen fick jag ett litet packet från bodyshop också med tvål, salva och skrubb! Jätte bra och doftar super gott. Sen hade mamma och pappa tagit med lite saker från hemifrån också. Julskinka, Jhonnys senap, min hårddisk och taco krydda! Mums mums. Så drack vi lite och prata massor. Sen gick vi till restaurangen. Det var bland annat därför jag valde denna restaurang, för att det var gång avstånd från deras hotell. Så slapp vi ta taxi. Så vi gick till restaurangen och beställde först bubbel sen mat. Jag tog oxfilé med pommes och vitlöks smör. Det var helt ok. Var inte sådär super gott så det var lite synd. Var bättre förra gången jag var där. Hade jag vetat det kanske jag hade bokat bord på en annan restaurang, men det kunde jag ju inte veta. Men det blev bra ändå! Så efter det gick vi till shopping centret i San Agustin och satte oss på en Chiba restaurang och beställde en kanna sangria. Så drack vi det. Sen gick vi till mamma och pappas hotell igen. Drack lite vin och prata. Sen tog jag och Alexandra en taxi tillbaka runt halv tolv tror jag. Och vi hade en jätte mysig kväll! Så mysigt att träffa mamma och pappa igen, så glad att dom är här. När vi kom hem la vi oss och sov direkt. Idag gick jag upp tidigt, runt sex. Alexandra fyller ju år idag så jag hade planerat att gå upp tidigt och göra en pannkakstårta. Pannkakor har ju blivit lite av vår grej här, och eftersom hon fyller år så tänkte jag att en pannkakstårta passar bra! Och det var allra första gången jag gjorde en. Så jag stod och stekte pannkakor. Sen gjorde jag tårtan med först en pannkaka, sen sylt, sen grädde, sen pannkaka osv. Och på toppen hade jag hallon på! Och jag blev riktigt nöjd med den faktiskt. Den blev faktiskt väldigt fin och smaka jätte gott! Så när tårtan var klar gick jag in och väckte Alexandra och sjung ja må du leva. Så gav jag henne presenter. Sen gjorde jag kaffe och så satte vi oss i köket och åt och hon öppna packeten. Jag hade köpt en lila kopp med ett fat till, en bok och ett lila doft ljus. Ett litet mys paket. Och det verkade hon så glad över! Hon blev också jätte glad över att jag hade bakat en pannkakstårta. Så det var kul! När vi ätit bytte vi om och gick till kontoret. Blev upphämtade där 08.55. Så hoppa vi på bussen och åkte till alla hotell. Och jag sprang ut och in i bussen så fick Alexandra sitta kvar, eftersom det var hennes födelsedag. Så till slut blev vi 20 gäster plus oss! Så det var ändå bra! Trodde inte det skulle komma så många dagen efter julafton. Så det var roligt. Så höll vi IT tillsammans på tre hjärtan. Och när jag prata så försvann min röst? Blev så torr i halsen haha! Så alla skratta och så var jag tvungen att dricka lite så då skåla alla med mig, haha söta ändå. Så det var ett mysigt möte faktiskt. Och efteråt prata jag massor med två olika sällskap. Speciellt det sista sällskapet. Vi prata om allt från skolan, till dyskalkeli och dysklexi och massor. Så som sagt ett mysigt möte och tiden bara flög iväg. Så helt plötsligt var klockan 20 över elva och då skulle bussen gå. Så Alexandra åkte tillbaka till alla hotell med gästerna och jag gick till mamma och papps hotell. Deras hotell ligger ju typ precis vid shopping centret så tar bara tre minuter att gå dit. Så det var ju perfekt att vi hade IT på tre hjärtan och att mamma och pappa bor i San Agustin! Så jag gick till deras hotell och sen gick vi tillsammans till en italiensk restaurang som mamma och pappa ville äta på. Så åt vi lite lunch där, tog en caesarsallad. Inte direkt något att hänga i julgranen, men testar man inte nya ställen så hittar man ju inte nya bra restauranger heller. Så de bra att testa lite nytt. Efter lunchen gick jag och mamma till hiperdino där vi handla lite inför kvällen. Sen gick vi till deras hotell igen och fika. Drack brygg kaffe! Så gott. Dom har med sig kaffe plus att dom har en kaffe bryggare på hotellet, så det var jätte gott med bra bryggkaffe igen. Så testade vi nån spansk specialitet till, chockad med kakor i. Mumsigt. Sen tog jag taxi från deras hotell hem. Hemma diska jag undan lite och bytte om. Sen skjutsade Thea mig vid 20 i fyra till mitt första HT i Playa del Inglés. Så satt jag där en timme, sen gick jag till nästa HT i Playa del Inglés. Och där sitter jag nu. Och det är så dåligt väder! Helt disigt och grått ute. Så tråkigt! Om en stund blir jag iallafall hämtad av Thea. Vi åker väl till kontoret en stund. Ikväll ska som sagt jag och Alexandra ha förfest hos oss. Vet inte exakt vilka som kommer...men mamma och pappa kommer iallafall vid åtta! Sen ska vi ut i byn efter förfesten. Det blir nog jätte kul! Imorgon var ju tanken att jag, mamma och pappa skulle på roadtrip men har hittills inte fått tag i någon hyrbil. Så vi får de hur vi gör. Annars så shoppar jag och mamma imorgon och så åker vi på roadtrip på tisdag om vi får tag i någon bil tills dess! Har ju egentligen inte någon betydelse om vi åker roadtrip imorgon eller tisdag, bara vi gör det någon dag lixom.