Invigning.

Igår så invigde jag mitt kök faktiskt! Jag har typ värmt bär på spisen förut och gjort kaffe men inte lagat riktig mat. Men så igår stekte jag färdigmarinerad kyckling som jag köpte på Lidl för de var nersatt pris för det var kort utgångsdatum. Så gjorde jag couscous till det. Och en liten vitlökssås med kvarg och vitlökskrydda. Det blev faktiskt riktigt gott! Kycklingen var jätte god med marinaden. Så de va bra. Men annars igår så hade vi flygis på förmiddagen. Började faktiskt inte så tidigt vilket var skönt! Blev upphämtad 09.50 på Office. Nikko åkte med i min transfer också och studda. Så vi hade fyra hotell stopp där vi hämta upp gäster, sen åkte till flygis och då hade jag departure transfer. Sen kom vi fram till flygis. Sofia hade inte hunnit komma då men jag hade läget under kontroll och pratade med alla gäster, så de gick bra! Sen kom Thea med sina gäster lite senare för hon var sen med sin buss. När alla mina gäster checkat in så gick jag, Sofia och Nikko ner till arrival. Vi fick bussar typ på en gång. Jag stod utanför flygplatsen och visa gästerna åter en gång till bussarna medan Sofia och Thea som kom lite senare stod inne på flygplatsen. Jag tycker om att stå ute. Det är mycket lugnare. Då kommer dom vara fram om dom glömt sin buss eller inte hittar den, vilket inte händer så ofta. Så jag tycker att det är lugnare och skönare att stå ute faktiskt. Gästerna kom och hoppade in i bussarna. Jag hoppade in i en av bussarna och åkte iväg. Så höll jag i en arrival transfer. Det gick bra! Kom fram en man till mig också när han hoppa av bussen och sa att jag hade jätte bra information på bussen, vilket var kul. Sen skjutsade bussis hem mig. Och han är så söt. Har typ alltid samma bussis och han är så skön. Sitter och spelar as hög musik och frågade hur man sa fan på svenska och massa haha. Och det var så skönt för både på departure transfer och arrival transfer så hade jag bara fyra hotell stopp! Det var jätte skönt, slippa åka så länge. Sen hade jag båda transfer i områden nära mig, slappa åka bort till Mogán och det. Och allt gick så bra och smidigt. Både i bussarna och på flygplatsen. Så de var väldigt skönt. När jag kom hem lagade jag som sagt lunch, kom hem vid två. På eftermiddagen hade jag inget schemalagt men hade bokat in två möten med gäster som ville boka utflykt, plus att jag behövde lämna en pärm på ett hotell. Så jag åkte iväg igen vid kvart över tre. Behövde åka ända längst bort till Mogán där första hotellet var. Träffade gästen där och skrev biljett. Sen åkte jag till nästa hotell som var i San Agustin. Och jag tänkte att när jag ändå var där så åkte jag till Gottegrisen efter mötet. Köpte fiskbullar i hummersås, haha! Mums mums. Efter det så åkte jag faktiskt till det hotell där mamma och pappa ska bo. Det ligger ju i San Agustin. Och eftersom jag hade uniformen på mig så hälsade managern på hotellet så mycket och släppte in mig (annars behövde man nyckel) och sa att receptionisten kunde visa mig runt. Så gick in och receptionisten visa mig runt på hotellet, fick till och med gå in och se på ett av rummen! Och både receptionisten och managern pratade svenska. Och dom var så gulliga! Så snälla. Vi på Solresor hade tydligen de hotellet förut. Men inte längre, nu har bara Apollo det. Så de var synd, hade gärna haft det hotellet till våra gäster. Dom var så trevliga personalen och hotellet var så gulligt! Litet och jätte mysigt. Och det ligger perfekt till. Precis vid stranden. Man behöver bara gå ner för en trapp så är man på stranden. Dock inte San Agustin stranden utan Playa de Las Burras. Men receptionisten sa att den stranden var ännu finare. Och så har hotellet en pool också. Så jag tror detta blir perfekt för mamma och pappa! Blev väldigt glatt överraskad, att jag till och med fick gå på rundvisning haha. Så efter jag var där åkte jag hemmåt och satte mig på restaurangen nedanför oss för att få wi-fi och direkt ringa mamma och pappa! Så ringde och prata med dom ett tag. Det var mysigt. Vi pratade även lite om planer inför att dom ska komma hit. Jag längtar så mycket! Ska bli så kul att träffa dom igen. Medan jag pratar med mamma och pappa så ringer Sofia, chefen. Och gissa vad hon fråga? Hon fråga om jag kunde ha ansvar över vår premium grupp nästa vecka! Jag blev så förvånad och glad. Det är ju ändå en uppgradering från "vanliga" guide jobbet. Och tycker att det är sjukt att jag redan ska hålla premium grupper, när jag bara hållt utflykt tre gånger totalt. Men det kommer bli så kul! Men kommer såklart vara lite nervös också. Men spännande! Och det känns ändå bra. Våra premium gäster är ju dom som har bokat premium resa hemifrån. Och i deras premium paket så ingår tre utflykter som dom får åka på, plus att dom ska ha typ samma reseguide hela tiden och vara i samma premium grupp hela tiden. Så dom tre utflykterna dom ska åka på är Öturen, min utflykt som är GC's pärla och en shopping utflykt i Las Palmas. Öturen kommer inte jag att guida utan den kommer lokal guiden Nina att ha. GC's pärla har jag haft nu två gånger och jag känner att jag kan den ganska bra. Shopping utflykten i Las Palmas kommer jag också att hålla i. Har ju dock aldrig vart i Las Palmas. Men jag kommer att få en heldag att åka till Las Palmas nästa vecka innan mina premium kommer för att studda staden. Sen på den utflykten så är det bara guidning i bussen, sen väl i Las Palmas så får gästerna gå runt själva och shoppa. Så det känns ändå väldigt bra! Att jag kommer ha en utflykt jag redan haft två  gånger och en utflykt som bara är guidning i bussen. Så det kommer bli skit kul och as bra! Och så roligt att Sofia frågade just mig också. Då känner man sig lite hedrad haha. Så det kommer bli skit kul! Kommer ju dock vara nervös, men det blir nog bra. Så nu måste jag börja göra lite research om Las Palmas som jag kan säga i bussen. Vi har ju som sagt aldrig haft en sån utflykt så vi har heller ingen manual till den. Så jag får söka upp massa information som är intressant som jag kan säga i bussen. Hade tänkt börja med lite historia, typ att Las Palmas inte alltid varit huvudstaden, vilken stad som var huvudstad från början, när Las Palmas blev huvudstad, varför den blev de osv. Sen fortsätta med sevärdheter i Las Palmas. Om shopping och om de kanske finns nån annan sevärdhet som en katedral eller kyrka eller nåt! Så det blir nog bra. Så kul!