Hotell.

Idag möttes vi upp 08.45. Så åkte vi till hotell. Vi hade nämligen planerat på schemat att kolla in lite hotell vi har. Så vi, en från agenten och en från Lommamatkat åkte till ett hotell. Så mötte vi upp en man som jobba där som visa oss runt. Så vi började först med en kedja av hotell som vi har. Den kedjan har 5 hotell. Dom var ändå ganska lika. Dom alla har gratis wi-fi som man bara kopplar upp på, alla hade safety box i rummen, alla hade minibar, om man vill få handdukar tvättade lägger man de på golven och de byter sängkläder var tredje dag. Sen hade alla hotell halv pension förutom ett som hade all-inclusive light. Så det var ändå rätt skönt! Då om man får frågor om wi-fi eller liknande så är de samma svar för alla. Det som skiljde sig mellan hotellen var antalet stjärnor. Ett av dom var super fint med fem stjärnor, två hade fyra stjärnor och två hade tre stjärnor. Sen var det ett hotell som utmärkte sig lite. De va de hotellet som hade all-inclusive light. Sen var dom även mer inriktade på barn familjer. Dom hade barn pool, barn klubb, fotbollsplan med mer. Så vi gick runt och kollade på alla dessa 5 hotell med han mannen som jobbade där. Så vi fick se alla olika rumstyper, på restaurangen och pool området. Sen fick massa svar på frågor om öppettider, bussar osv. Det hotellet som utmärkte sig lite gick vi till sist för där åt vi även lunch allesammans. Och de va jätte bra och jätte gott! Hade jag inte trott då de va all inclusive light. För de hotellet vi hade på GC som hade light hade ingen bra mat, men på detta hotell var det verkligen jätte bra. Så de va trevligt. Efter lunchen åkte vi en liten bit för att komma till två andra hotell som vi hade inbokat möte med, och dom ingick inte i denna kedja då. Ena hotellet hade två stjärnor och den andra tre stjärnor. Även där hade dom bara halvpension. Men de va så fin utsikt från dom hotellen! Hur fint som helst. Utsikt över hela havet och stranden. Väldigt fint. Och managern på andra hotellet var så söt, jätte gullig. Och han hade tydligen varit i Västerås också haha. Så det var ju lite kul också. Vi kollade på rummen, restaurangen och poolerna där. Sen hade vi sett dom hotellen vi hade inbokade idag. Och allmänt så kändes de väldigt bra! Hotellen vi sett hittills har ändå hög standard tycker jag. Till och med den med två stjärnor va fräsch. Mycket bättre standard än dom på GC. Så de känns bra. Då kanske vi inte får så många klagomål på hotellen av gästerna. Sen var de kul också att gå på hotell visning tycker jag eftersom jag aldrig gjort det. Fick ju inte göra de på GC heller fast jag var där i uppstarten. Så det var kul och nyttigt att se hotellen innan vi har gäster som bor där.  Efter att vi sett hotellen åkte vi till Tele2 för att köpa simkort till oss. Och de va väldigt bra deal på dom! Man fick jätte mycket mobil data, mycket mer än vad vi hade i Spanien. Så de va nice. När vi gjort de åkte vi till lägenheten en snabbis för att hämta mitt pass, sen åkte vi till flygplatsen. Där gick vi först till Enterprise, den biluthyrningen vi samarbetar med. Så skrev vi in mig och Linda på bilarna. Sen skulle dom låna en av våra bilar i två timmar, haha. Så under tiden gick vi in och studdade flygplatsen. Kollade vad som fanns, var man checka in, var säkerhetskontrollen var, vad som fanns efter säkerhetskontrollen osv. Sen åkte vi till Cavtat och kontoret där. Skrev på anställningsavtal och fixade guide mapp. Sen åkte vi till ett café i Cavtat och tog en kaffe. Sen åkte jag och Caroline till flygplatsen igen för att hämta bilen medan Micaela och Linda skrev ut lite på kontoret. Så jag körde ena bilen för första gången! Och gud va skön och bra bil faktiskt! Kändes helt ny. Det är Clio vi kör. Men den kändes helt ny och va jätte enkel att köra, den har även bluetooth så man kan spela musik från telefonen. Så bilen kändes väldigt bra att köra. Det jag är nervös över är alla vägar! Vägarna här är så smala och kringelkrokiga. De finns lixom inte en motorväg utan det är bara en kustväg. Sen är alla parkeringar också pyttesmå och det är rödljus vid så konstiga ställen. Så är as nervös att köra här. Men idag körde jag bara från flygplatsen till kontoret och en vägen är enkel. Bara rakt på och ganska stor. Är mest nervös över vägen vid oss och till alla hotell! Men men. Vi hämtade upp Linda vid kontoret sen åkte vi till Lidl för hon behövde handla. Efter det åkte vi äntligen hem! Så vi var hemma vid åtta. Då bytte jag om och gick ut och sprang. Sprang åt höger idag med fast på den gatan som går över den gatan jag sprang på igår. Till slut kom jag ändå ner till hamnen så sprang höger längst med hamnen så långt de gick. Sen tog trottoaren slut och de var bara bilväg så då vände jag. Sen sprang jag förbi lägenheten och vänster. Sprang tills trottoaren tog slut så vände jag igen och sprang till lägenheten. Denna springrunda var inte heller den bästa. Men vet lixom inte var jag ska springa heller. Finns nog inte så många bra springvägar här. Förhoppningsvis hittar jag väl någon helt ok när jag har vart här ett tag. Nu har jag precis duschat och ska sova. Det har varit en lång dag idag! Och vi har gått så mycket. Blev jätte mycket att gå när vi kolla på alla hotell. Och som vanligt väldigt många trappor! Enligt Apple watch har jag gått totalt 19,82 km och 30020 steg. Herregud alltså. Kommer nog sova gott inatt med! Och imorgon är det tidigt uppgång som gäller. Vi ska nämligen studda utflykten till Mostar i Bosnien-Hercegovina. Är så taggad! Kommer bli skit kul att åka dit. Det är den utflykten som jag tycker verkar roligast när jag läst vårt manus!