Helikopter.

Så i torsdags hade vi sista arrival. Jag fick skjuts av Simone till flygplatsen, så hjälpte jag gästerna att checka in. Och de blev lite kaos haha! Va en del att göra där. Plus att flyget var så tidigt så jag fick springa till arrival och våra bussar hade inte kommit än. Men till slut kom dom och jag hann precis lägga ut alla buss skyltar innan gästerna landade! Så fullt upp var det. När gästerna väl kom så visade jag dem till bussarna och sände iväg 2. Sen åkte jag arrival transfer till Juan Dolio. Jag hoppade av på sista hotellet och sen körde jag hem till Punta Cana. På fredagen körde jag till Juan Dolio tidigt på morgonen för att ha 2 IT. Efter det åkte jag till Bayahibe och hade 2 IT där. Sen åkte jag hem. Så även fredagen blev en ganska lång dag. På kvällen gick vi i teamet ut och åt. Blev som en hejdå middag för Simone då fredagen var hennes sista arbetsdag. Deras sista danska gäster åkte hem i fredags och det var bara vi svenska som fick arrival. Dock ska Simone stanna kvar i två veckor till och ha semester. Vi åt iallfall på den indiska restaurangen i Bavaró. Tyvärr tycker jag ju inte maten är så god där. Åt där med mamma och pappa och blev inte imponerad...och det var inte bättre denna gång. Massa brosk i kyckling till exempel. Men men trevligt var de! Efter maten drack vi lite drinkar innan vi åkte hem. Igår gick jag upp tidigt igen och åkte till Juan Dolio. Så hade jag 2 HT där och sen 2 HT i Bayahibe. Fullt upp även den dagen! På kvällen hade vi bestämt att vi skulle gå ut på Imagen då alla var lediga på söndagen. Men först när jag kom hem prata jag med mamma och pappa i telefonen, sen med Carro. Efter det hann jag bara duscha lite snabbt innan de andra kom hem till mig. Så förfesta vi hos mig och beställde även hem take away. Jag beställde sushi från Yao, så gott! Så vi drack lite och spelade kortspel. Sen gick vi till Imagen runt tolv. Där inne dansa vi massa och drack och hade kul! Sen var de efterfest hos mig också. Så vi la oss ganska sent. Idag var vi som sagt lediga och jag och Malin hade bokat något kul! Vi hade nämligen bokat en helikopter tur! Första gången jag åkte helikopter. Så vi körde till Helidosa som ligger i närheten av oss. Sen fick vi vänta en stund innan det var var tur att flyga. Så vi flög med två andra i samma helikopter. Vi hade bokat och även betalat för en 10-minuters tur, men vi fick åka dubbelt så länge! Fick åka 20 minuter, så det var riktigt nice! Och han som flög helikoptern var så duktig. Man kände knappt att vi lämna marken eller när vi landade, jätte duktig var han. Så vi satt tre i baksätet, en där fram plus föraren. Vi fick även headset som vi hade på oss. Så pratade föraren lite i headset om vad vi såg när vi flög. Vi flög över Punta Cana och Macao stranden. Så vackert var det! Och när vi flög över havet så såg man alla korall rev och det var ett rev som var hjärt format, jätte fint var det. Ni ser det på dom två sista bilderna ovan. Så det var hur häftigt som helst att åka helikopter! Så värt det var de. Bland det häftigaste jag gjort. Så vi flög som sagt i 20 minuter, sen åkte vi hem och bytte om lite snabbt och sen åkte vi till stranden. Först åkte vi till Cap Cana för vi ville till Api Beach, men vi fick inte komma in för vakterna. De sa att vi behövde en reservation på någon av restaurangerna där inne. Väldigt märkligt eftersom jag aldrig behövt ha det innan...vet inte om det var för att det är påsk. Så då åkte vi istället till Pearl Beach Club. Och sist jag var där så la vi oss på stranden på våra handdukar och betalade ingenting. Men inte heller det fick vi göra idag. Utan vi var tvungna att gå igenom pool området och då även betala för inträde. Men det gjorde vi iallfall. Behövde betala 30 dollar...dock fick man en voucher på 20 dollar som man kunde använda till mat eller dryck. Så vi låg och sola massor och bada i havet och i poolen. Så beställde vi mat och åt i solstolen. Och vi har haft så fint väder idag! Strålande sol och varmt, jätte skönt verkligen! Så vi låg där hela förmiddagen och ända fram till klockan fyra. Sen åkte vi hem. Väl hemma har jag tvättat och städat lite. Ikväll ska vi ut och äta på Jellyfish, det blir gott! Så jag har haft en superbra ledig dag!