Haities.

I söndags hade jag kontor hela dagen. Då satt jag och uppdaterade testamentet. På måndagen hade jag två HT på morgonen i Punta Cana, sen kontor. I tisdags hade jag min lediga dag. Då sov jag först ut. Tror jag sov typ 11 timmar den natten haha, så skönt! Sen handlade jag lite och efter det låg jag vid poolen vid oss i några timmar och sola. Det var faktiskt väldigt fint väder! Först dagen på länge med strålande sol och inte särskilt mycket moln. Väldigt skönt. Var länge sen jag tog mig tid och sola också. Har blivit så blek...man skulle inte kunna tro att jag jobbar i Karibien haha. Efter att jag solat åt jag lite lunch och på eftermiddagen/kvällen var jag på gymmet. Testa step för först gången här och det var kul! Tycker om instruktören som hade passet, han gör alltid passen ganska jobbiga. Tar sällan pauser och har bra övningar. Så det var kul! I onsdags hade vi tidigt upphämtning vid kontoret för att åka iväg och studda utflykt. Utflykten var till Los Haities som är en nationalpark cirka 2 timmar från Punta Cana. När vi kom dit så klev vi på en liten speedboat och åkte ut på en flod. Så åkte vi igenom all mangrove växter. Efter en liten båttur kom vi fram till vårt stopp vid en grotta. Så gick vi in där och kika. Förr så bodde urbefolkningen i dessa grottor och det är kvar målningar som de gjorde. Olika symboler för olika ord. Guiden berättade lite om symbolerna och befolkningen och när vi sett hela grottan klev vi på båten igen och åkte till en annan grotta. Där fanns inga målningar men skulpturer som de ristat in vid ingången och väl inne i grottan fanns massa fladdermöss! Och dom var bebisar, så söta. Efter att vi kikat där så klev vi på båten och åkte tillbaka till samma plats som båten utgick ifrån. Där klev vi på bussen och åkte till vårt lunch ställe. Vi åt lunch på ett hotell som låg där och snacka om häftigt hotell! Hette Paraiso Cano Hondo. Eller vi var inte inne i själva hotellet, men omgivningen var väldigt vacker! De hade gjort flera små vattenfall och pooler som de kallade ”naturliga pooler” då vattnet kom från floden som vi åkte på med båten. Hade inte sagt nej till att bo på det hotellet någon natt. Dock kan jag tänka mig att de skulle bli långtråkigt att vara där mer än två nätter, då det ligger långt från allt. Fanns inget centrum i närheten eller ens en liten supermarket. Men fint var det som sagt! Efter lunchen hade vi lite egen fri tid att gå runt och kika, sen åkte vi tillbaka hem med bussen. Det var en väldigt trevlig utflykt! Den var annorlunda från alla andra utflykter, vilket bara är positivt. Så vacker natur man fick se och dessutom fick veta massa mer om urbefolkningen och se ursprungliga målningar de gjort. Så utflykten gilla jag starkt. I torsdags stod de på schemat att jag skulle med på utflykten med Norbert. Åkte med Naja till ett av våra hotell där vi klev på bussen och så körde vi samma runda som vanligt. Kom sen hem runt halv sex. Hann va hemma nån timme och sen åkte vi till Bavaro och åt middag på Citrus. Blev tyvärr inte lika nöjd som gångerna innan...men tog väl fel mat haha! Efter maten gick vi till Waccamole och tog lite drinks. Sen åkte vi till Khan och tog nån drink där med innan vi åkte hem. Idag har jag haft två HT i Juan Dolio och i Bayahibe, sen kontor. Imorgon är jag ledig och då har vi bokat in oss på en dykningsutflykt! Det blir kul.