GömdaKreta.

I fredags hade vi första arrival och det gick väldigt smidigt. Var en lätt flygplats att vara på! Vi hade också bara ett flyg. Vi fick skjuts dit och sen åkte jag arrival buss tillbaka. Efter det var vi lite på kontoret och på kvällen hade vi IT. På lördagen hade jag ett HT på morgonen, kontor på dagen och HT igen på kvällen. Och alla här är så söta på hotellen! Hotellen är ju väldigt små, lite skillnad från dompan. På dompan hade dom flesta av våra hotell runt 500 rum, här har dom flesta hotell runt 20 rum haha. Så det är lite skillnad. Det gör också att det blir så mysigt och personligt på hotellen här. Och all personal är så himla söta! Jätte gulligs verkligen. Pratar massor och ger en kaffe osv. Alla är också väldigt bra på engelska, vilket underlättar en hel del! Så det känns bra. På kvällen i lördags var vi några från teamet som åt ute. Då åt vi på samma restaurang där vi hade team middag, så god mat! Och billigt också. Det var väldigt trevligt. Idag har jag varit och studdat en utflykt som heter Gömda Kreta. En utflykt som gick på den sydliga delen av ön. Vi hade först ett foto stopp vid Askifou slätten. Därefter åkte vi till imbros ravinen där vi stanna till vid ett café. Testade en delikatess som heter sfakia paj. Det är typ som tortilla/pannkaka som är fylld med ost och så har man honung över, väldigt gott var det! Därefter åkte vi till frangokastello som är ett fort precis vid stranden. Ligger väldigt fint till med alla berg i bakgrunden! Vi var inne i fortet och kika innan vi åkte vidare till Plakias där vi åt lunch. Sen åkte vi till Preveli-klostret som fortfarande är ett aktivt kloster där två munkar och en präst bor. Det var ett jätte fint kloster tycker jag! Sen hade vi nåt fotostopp på vägen tillbaka till hotellen. Så det var kul att få se lite mer av Kreta idag! Kom iväg från turistområdena och fick se mycket mer natur. Jag är faktiskt förvånad över att det är så mycket berg här. Cirka 80% av hela ön är berg, det hade jag ingen aning om! Så det är väldigt vackert med all berg och alla raviner. Imorgon ska jag på en annan utflykt vi har där man också får se mycket lokalt, det ska bli trevligt!