Glorieta.

I söndags var min lediga dag. Så då hämtade Alberto upp mig med sin motorcykel, så påbörjade vi vår roadtrip tillsammans. Vi tog först ett kort stopp i Fuencaliente för lite kaffe, sen åkte vi till Plaza Glorieta. Det är ett torg som jag hört talas om som jag väldigt gärna velat se då det har sett så vackert ut på bilder jag sett. Och vacker var det! Som ni ser på bilderna jag tog ovan. Väldigt fin målning på hela torget. På många ställen har dom målat av de växter som man ser där och även ödlorna som vi har överallt på ön. Så väldigt vackert torg! Dock litet och ligger typ mitt i ingenstans, finns inte så mycket annat där. Men fint torg iallafall. Efter det åkte vi vidare och stanna till vid en strand för att se utsikten. Sen åkte vi genom Los Illanos som är största stad på La Palma. Där åkte vi runt och letade efter en restaurang att äta lunch på, men allt var såklart stängt eftersom det var söndag. Det är nackdelen med att vara ledig på söndagar. Skönt för att det är dagen efter alla fyra utflykter och då behövs verkligen en ledig dag! Men tråkigt på det sättet att allt är stängt dåda. Så till slut gav vi upp Los Illanos och åkte istället till en häftig restaurang som liknar en grotta. Det är ingen riktigt grotta men de har försökt att få restaurangen att framstå som en. Så häftig miljö där inne! På lunchen träffade vi även Robertos vänner som vi slog oss ner med. Efter lunchen åkte vi till Tazacorte hamn för att ta en fika. Sen åkte vi tillbaka till hotellet igen. Så blev en heldag runt på ön på motorcykel! Jätte roligt. Tycker det är så kul och härligt att åka motorcykel också. Så en rolig ledig dag där jag gjorde något istället för att bara ligga och sova hehe. På måndagen sen så hade jag flygplats och var flygplatsansvarig. Så jag åkte departure buss från hotellet. Och i måndags så åkte ju även min premium grupp hem. Så tråkigt! Dom var så härliga. Vi fällde till och med lite tårar, haha. Men dom åkte hem och från Oslo fick jag en ny premiumgrupp på 44 personer. Så jag åkte arrival sen till hotellet. På kvällen höll jag sen informationsmöte. På tisdagen så hade jag först hotell träff på morgonen på hotellet och satt där ett bra tag! Kom nya gäster fram hela tiden. Efter träffen hann jag hem och tvätta och plugga lite, sen hade jag upshow. Så då gick jag runt poolområdet för att hitta lite gäster. Och hittade en hel del som jag prata lite med! Idag så har jag hållt Norra La Palma utflykten. Så vi blev upphämtade klockan nio. Så har vi varit i Las Nieves kyrkan, i Los Tilos skogen, ätit lunch och varit på romfabriken. En väldigt trevlig utflykt faktiskt. Och trots att vi var en hel del personer så gick det bra ändå! Och vi har haft otroligt fint väder idag också. Klarblå himmel, strålande sol och 27 grader! Väldigt ovanligt för Kanarieöarna såhär års. Men det klagar såklart inte jag på, ju varmare desto bättre hehe.