GC'spärla.

Idag har vi varit på utflykt! Det var vår egna utflykt som vi håller själva. Dock så var den lite annorlunda för vi hade ingen guide som höll i utflykten. Vi hade bara en hyrd mini buss som körde runt mig, Frida och Thea. Sen fick vi under turen läsa i manualen vad som skulle sägas vart. Så vi blev upphämtade på Office 09.30. Sen åkte vi till Arguneguin. En liten by som även kallas norska byn. Bor typ 3000 norskar där och det finns norska skolan, norska rehab och norska sjömanskyrkan. I vanliga fall så går ju denna utflykt på tisdagar. Och då är det marknad i byn som gästerna får egen tid att gå runt på. Men idag var det måndag så det var ingen marknad. Så vi gick istället runt och kikade i byn. Gick till norska sjömanskyrkan för att se hur de ser ut där. Sen tog vi en kaffe. Efter typ nån timme åkte vi vidare till Mogán där vi åt lunch på Acaymo. Det var så gott! Vi åt samma mat som gästerna brukar bli serverade, för att se va de var för mat. Och de va då åtta olika tapas rätter. Som ni ser på bilderna. Det var nybakat bröd, aioli, kött, färsk getost, serrano skinka, inlindade dadlar i bacon, kanarisk potatis i mojosås, avokado. Allt var så gott! Bland det bästa jag ätit, mycket gott. Och personalen var jätte trevlig. Efter maten åkte vi till hamnen i Mogán. Och det är mitt nya favorit ställe! Det var så fint! Finaste området hittills på GC. Hamnen i Mogán kallas ju även för lilla Venedig, eftersom att det går massa små kanaler genom byn. Och ni ser ju på bilderna hur mysigt de var! Massa små kanaler, små gränder, färgglada blommor, klarblå vatten, fin strand. Fanns även flera butiker där. Även här kommer gästerna få cirka två timmar egen tid. Så vi gick runt och kollade lite i byn. Vid stranden och hamnen osv. Sen åkte vi färja från hamnen i Mogán till hamnen i Puerto Rico. Där stod bussen och väntade på oss så åkte vi tillbaka till Office! Så jag var positivt överraskad av denna utflykt. Den var mycket mysig. Fick se många fina ställen och maten var suverän. Vi behövde ju inte betala för något heller eftersom det var studd. Väl på Office så skrev jag hela mitt manus inför imorgon då jag ska hålla denna utflykt själv. Kommer vara nervös men känns ändå bra. Klockan är nu snart åtta och jag är kvar på Office. Men ska snart gå hem. Är helt slut!