Framme.

I tisdags kom jag äntligen till Kreta! Åkte hemifrån måndag natt till Arlanda, sen gick flyget tidigt på tisdag morgon. Mellanlanda dock i Athen och behövde vänta där i 6 timmar på nästa flyg, så kom fram vid sex på kvällen. Blev hämtad på flygplatsen så åkte vi till kontoret. Kolla runt lite där och sen åkte vi till min lägenhet. Lämnade av mina väskor bara och sen åkte jag till ett av våra hotell där några av oss i teamet åt middag. Sen åkte jag hem. Somna på en gång! Hade ju knappt sovit nånting, var helt slut. Dessutom blev de inte så mycket att sova när jag var hemma i Sverige eftersom det var så fullt upp haha. På onsdagen så åkte jag och Olle som kom samma dag runt på alla hotellen. Först skrev vi in oss på bilarna så vi fick köra, sen åkte vi till hotellen i Agia Marina och Platanias. Sen körde vi till Chania där vi köpte sim kort. Vi gick även runt lite där inne och åt lunch. Blev gyros såklart! Så gott var det. Sen fortsatte vi åka runt med bilen. Åkte till Kalives som ligger längst bort, tog cirka 30 minuter. Men vi var verkligen ute och körde på vischan haha! Sen åkte vi till Maleme och Kato Stalos och till sist till Agii Apostoli där även vårt kontor och lägenheter ligger. Så det blev en heldag i bilen! När vi varit på alla hotell så åkte vi till kontoret. Fixade lite där, sen åkte jag hem en snabbis och fixa mig och sen åkte jag till dom andra så förfesta vi. Så gick vi ut i Platanias, det var kul! Idag har vi haft kontor hela dagen. Så först gjorde vi välkomstbrev och pärmar, sen satt vi och förberedde oss inför imorgon då vi har första arrival. Så sjukt! Så va på kontoret till typ åtta. Ikväll har vi haft team middag. Åt på en restaurang i närheten av kontoret. Och det var så gott! Åt mezes som är typ som tapas med massa smårätter med grekisk mat. Det är ju så sjukt god mat här nere! Deras fetaost och gyros och grillspett och tzatziki och moussaka osv. Super gott är det! Nu ska jag strax sova. Är fortfarande helt slut. Som sagt inte blivit så mycket sömn på sistone...skulle kunna sova en vecka i sträck haha! Det är iallfall kul att vara här. På bilderna ovan ser ni min lägenhet. Den ligger bra till! Tar cirka 10 minuter att gå till kontoret och stranden ligger precis framför. Har dessutom en stor balkong och havsutsikt därifrån. Har även wi-fi som är typ det bästa haha. Och jag har en AC, väldigt skönt. Nu går den på heat på 30 grader för det är så kallt här! Kommer även bli skönt i sommar när man kan ha den på kall luft då det blir runt 30 grader ute. I övrigt har jag ju inte hunnit med nånting i lägenheten. Har inte packat upp alls så allt ligger kaos i resväskan! Har heller inte hunnit köpa köksredskap som stekpanna osv. Och har endast köpt lite yogurt hem men ingen mat haha. Ska ju dock vara här i 7 månader så tänker att jag har tid att göra de när det börjar lugna ner sig lite här efter uppstarten.