Formentor.

Så idag var jag på utflykten till formentor. Blev upphämtad 09.15. Sen åkte vi först till staden Inca. Vi gjorde ett snabbt stopp där på en butik. Där fick man gå på toa och köpa något i butiken om man ville. Sen åkte vi till staden Senau. Där fick vi egen tid att gå på marknaden. En stor och bra marknad! Tyckte om den. Dock var det massa djur där som var i små burar, och det tyckte jag inte om. Tyckte synd om djuren. Men som hade två små mini grisar som gick helt lösa, dom var jätte söta! Och dom gjorde massa trix. Och om man la pengar till dom så fick man en godis som man kunde mata grisarna med. Så gulligt! Så det gjorde jag. Sen fick jag äntligen testa Mallorcas specialitet ensimadas. Det är ett bakverk. Typ som en slät bulle. Ni ser dom på bild fem. Det är typ vetemjöl, vatten, jäst och ister som är fläskflott. Det var gott! Man kan även köpa ensimadas med fyllning i, typ vaniljkräm. Men jag köpte en original. Har letat jätte mycket efter dom men typ bara bagerier som säljer dom och vi har inget bageri i palmanova. Så det var kul att jag hitta dom på marknaden! Efter Senau så åkte vi till puerto de pollensa.  Därifrån tog vi båten till Formentor. Det var mysigt med en liten båttur! Väl på formentor så hade man egen tid. Dock bara 1,5 timme. Lite kort tycker jag för att både äta, sola och bada. Dock var det molnigt så gick varken att sola eller bada. Så det var tråkigt! Och ön blev så mycket finare när solen lös. Det såg man när solen kikade fram lite grann. Efter Formentor så åkte vi vidare till staden Alcudia. Det var en fin stad! Mycket små söta gränder och små butiker. Där gick vi en stund och sen åkte vi tillbaka hem. Jag hade högre förväntningar på utflykten och ör lite besviken. Trodde de skulle vara bättre. Men kan väl egentligen inte klaga då jag fick utflykten gratis! Så det har iallafall varit kul att vart där och de den. Men skulle inte åka dit igen. Och jag har vart helt slut hela dagen! Varje gång vi kom tillbaka in till bussen så somnade jag på en gång, haha! Så haft typ fyra powernaps under dagen. Helt slut. Jag känner nästa gång jag är ledig så ska jag bara ligga på stranden och ta de lugnt och sola och bada! Det kommer bli skönt. Jag kom hem vid 18.00 idag. Tog det först lite lugnt sen var jag ute och sprang. Just nu sitter jag på texen och dricker drinkar. Pratat med mamma och pappa i telefon också.  Imorgon så är det jobb som gäller igen. Har först flygis på förmiddagen. Sen kanske jag måste till Office. Sen har jag tre hotell träffar på eftermiddagen. På kvällen kanske vi ska äta middag på ett av hotellen. Gratis buffé igen! Skulle vara gott. Har även service telefonen imorgon. Inget jag ser fram emot.