Försening.

Idag tog jag lite sovmorgon. Gick upp vid tio. Så slängde jag in en tvätt, sen gick jag ut och sprang en timme. När jag kom tillbaka körde jag två tabata pass. Sen hängde jag tvätten och satte på en ny maskin. Sen duschade jag och åt keso med bär. Efter det kollade jag upp lite inför dagen, skrev ner bra information om bussar och taxi som jag kan ha i min mapp och skrev ett litet papper om premium till Linda. Sen kom Micaela hem till oss. Så hade vi alla tre veckomöte. Gick igenom dagens departure och arrival, samt morgondagens och även schemat. Sen behövde Micaela åka hem för att fixa lite innan flygplatsen. Då lagade jag och Linda mat. Gjorde tacos, lite speciell tacos! Vi tog vad vi hade. Så de blev taco färs, ajvar, vitlökssås och lite grönsaker. Men det blev jätte gott! Dock gick vi typ slänga i oss maten för vi behövde åka till det hotell där departure bussen skulle hämta upp oss. Vi båd blev upphämtade på samma hotell för vi har så många gäster där att det behövdes två olika bussar. Så de va lite trix att stå där bland alla 80 gäster och försöka förklara hur många som skulle åka med mig och hur många som skulle åka med Linda. Men till slut gick de. Fyra från min buss var dock tvungna att gå över till Lindas buss, men dom verkade helt ok med de! Så efter det hotellet åkte vi vidare och hade två till hotell stopp innan flygplatsen. Så höll jag departure transfer i bussen. Första departure transfer i Kroatien! Tidigare så har jag ju bara tagit emot nån buss på flygis för att jag vart själv och dom vart så få. Men nu åkte både jag och Linda med varsin buss. Och departuren gick bra! Och träffade massa gäster som jag haft med mig under veckan, så mysigt! När vi kom till flygplatsen så gick jag in och var vid incheckning. Mingla lite bland alla som skulle checka in. Så även där träffade jag massa som jag haft under veckan. Och alla jag prata med verkade väldigt nöjda över veckan och utflykterna, så de va kul! Dom är så söta alla också. Det var ett sällskap jag fråga om dom va nöjda med utflykterna, då svara dom "ja vi har ju haft dig hela veckan så!", haha så söta. Så de var kul. Därför tycker jag att departure på flygis är så roligt, för man får träffa alla igen och säga hejdå och småprata lite. Incheckningen gick väldigt snabbt och smidigt. När alla checkat in skulle vi ha arrival men flyget va sent med typ en och en halvtimme. Så då åkte vi in till Cavtat så länge. Där tog vi en kaffe på en restaurang vid vattnet. Sen åkte vi tillbaka till flygplatsen. När vi kom dit fick vi bussar direkt som vi la välkomstbrev i. Sen vänta vi, och vi vänta och vänta...till slut kom dom! Så först va flyget som sagt försenat typ en och en halvtimme. Sen tog de en timme innan gästerna fick bagaget! Så de tog lång tid med allt. Väl på flygplatsen så stod jag ute och pekade folk i rätt riktning. Sen sände jag en buss som skulle till Montenegro och efter det räknade jag min och Lindas buss. Dom var fulla så jag delade ut välkomstbrev på min buss sen åkte jag iväg. Så hade jag fyra hotell stopp. Det gick smidigt! Nu är klockan 00.30 och jag sitter utanför ett av våra hotell och väntar på Linda. Sen ska vi ta bilen hem som vi har parkerat här. Så det blev en lång dag idag. Imorgon ska vi gå upp tidigt, så har vi arrival från Stockholm. Just nu längtar jag bara hem till min säng och få sova!