Flygis.

Idag åkte jag och Johanna från oss vid 09.35. Så åkte vi till ett hotell i Meloneras där vi skulle hoppa på bussen. Så kom bussen vid 10.05 och då hoppa vi på den. Så hade vi tre till hotellstopp, i Maspalomas och Playa del Inglés. Så det var en väldigt smidig och snabb transfer! Och alla var i tid och inga problem. Så jag höll departure transfer och vi kom först till flygplatsen. Incheckningsdiskarna hade inte öppnat än, men dom öppnade efter typ en kvart. Så vi hjälpte alla gäster att checka in. Sen kom Frida och Thea med deras buss. Så hjälpte vi dom att checka in också. Sen åkte vi ner och tog emot två flyg. En från Köpenhamn som var vårt nya flyg och en från Arlanda. Och vi gick bussarna på en gång så det gick väldigt smidigt! Så tog vi emot gästerna och jag stod inne. Så skickade vi dom till bussarna. Så vid 13.00 hade alla bussar åkt och då var det jag, Alexandra, Johanna och Sofia kvar. Så då gick vi upp och åt lunch/frukost. Baguette med kaffe. Tog baguetten med kyckling på, mums! Sen hade vi departure Göteborg som kom vid 13.50. Dom åkte utan guide, det var två bussar. Så vi tog emot bussarna på flygplatsen. Så jag klev in i ena bussen och berätta praktisk info och om service formulär osv. Sen gick alla in på flyget. Så hjälpte vi alla att checka in. Sen åkte vi ner för att ta emot Göteborg som landa 14.50. Vi fick bussar och så på en gång så det var smidigt. Den arrival stod jag ute dock, eftersom jag skulle åka med en av dom bussarna och hålla transfer. Och vet ni förresten vad Sofia sa på flygplatsen? Att hon för skojs skull hade kollat apsis, alltså svaren från service formuläret som gästerna svarar på. Och då hade vi fått en kommentar som löd "transfern med amanda var bra, hon pratade tydligt och hade mycket bra information", hihi så då blev jag så glad! Har fått många kommentarer om mig nu på senaste, och alla är bara bra saker! Så skoj. Och så berättade Sofia också att hon hade pratat med chefen på huvudkontoret i Sverige. Och han sa "amanda har fått en hel del bra kommentarer!" Så hade Sofia svarat "ja så henne tar ni inte ifrån oss!". Haha så kul. Man blir på så bra humör. Ja ja vi tog iallafall emot alla gäster. Så skulle jag och Johanna åka med varsin arrival transfer. Sofia och Alexandra skulle stanna kvar för att ta emot Oslo som landade 15.55. Men jag räknade iallafall min buss som var full direkt så då åkte jag iväg. Och jag hade Paco! Bästa bussis. Så vi åkte först till San Agustin, sen Playa del Inglés, sen Maspalomas och sen Meloneras! Hade 9 hotell stopp...en del. Men dom hotellen ligger så nära varandra i Playa del Inglés så det går fort ändå! Dock var det mycket trafik i Playa del Inglés så det tog lite tid. Sen precis innan första hotell stoppet så brukar jag alltid säga de att "nu när jag fortfarande har kvar alla i bussen så vill jag önska er en trevlig semester och hoppas att vi ses igen under veckan!" Och det sa jag även denna gång. Och när jag sagt det så var det några som börja applådera, haha! Inte hela bussen men typ halva iallafall. Och så hörde jag nån som satt längst fram som sa "det gjorde hon bra!" Haha. Sen fick jag lite beröm av gäster som klev av bussen också, så det var kul. Efter sista hotell stoppet fick jag skjuts till kontoret. Så var där vid 17.15. Och jag var så trött! Blev jätte trött i slutet av transfern. Paco var också jätte trött, han ba "so nog relaxed music" hahah. Så lyssna vi på my heart will go on. Fixade lite på kontoret, var där typ en timme. Sen gick jag hem. Bytte om och gick ut och sprang. Sprang i typ en timme, sen när jag kom hem körde jag tabata i en halvtimme. Det var skönt! Hade ju vilodag igår från träningen, första vilodagen på länge. Men det var nog bra för mina knän! Men var de påt igen. Efter tabatan drack jag och Alexandra en kopp kaffe. Nu sitter vi och wifiar. Men jag ska snart gå upp och sova. Men tycker att dagen idag har gått så bra! Kändes inte som nåt kaos alls. Jätte skönt! Allt var under kontroll och vi fick bussarna tidigt och alla gäster var på bussarna osv. Gick jätte bra faktiskt. Så de skönt. Imorgon blir jag och Alexandra skjutsade av Sofia till våra HTn. Ska vara i Playa del Inglés. Har tre HT där på förmiddagen.