Flygförsening.

Bara för att förra veckan var så bra så började såklart denna vecka jobbigt haha. Igår hade vi som sagt flygis på kvällen, och planet var 3 timmar sent. Så först ville vi sätta transfer till flygplatsen senare, men incheckningen på flygplatsen vägrade hålla diskarna öppna senare. Därför fick vi hämta upp alla gäster samma tid som från början och så fick dom vänta 3 timmar på flygplatsen. Och först så fick gästerna inte gå igenom säkerhetskontrollen för att de var så lång tid kvar tills flyget gick? Konstig regel. Men de löste vi sen så att dom kunde checka in. Sen var de lite krångel med bussarna som hämta upp gäster i Montenegro för dom satt fast i gränsen så dom var en timme sen till de hotellet! Så efter att alla från Dubrovnik hade checkat in så fick vi vänta på att bussen från Montenegro skulle komma. Till slut kom den och då väntade vi på arrival. Under tiden som vi vänta så åkte vi till Cavtat och åt mat. Så vi käka lite och sen åkte tillbaka till flygplatsen. Och vi var rätt trötta! Hade jag vetat att flyget var försenat till 00.20 så hade jag nog inte gått upp 07.20 på morgonen haha. Men vi kom tillbaka till flygplatsen och flyget landa. Jag stod utomhus. Och det gick så fort! Var nog rekord tid. Gick hur smidigt som helst. Och jag både körde till och från flygplatsen, väldigt skönt! Så stod bara ute och peka åt gästerna var bussen stod, räkna bussar och sände en buss. Sen tog jag bilen hem och hämtade upp Caroline på vägen. Så eftersom det gick så smidigt så kom vi inte hem lika sent som jag trott. Vi var hemma vid ett. Så borsta tänderna osv sen gick och la mig. Somnade ganska snabbt kan jag säga! Så ja segt med flygförsening, men egentligen ätningen 3 timmar så mycket. Spanien hade haft flygförsening på 20 timmar! Hemskt ju. Så trots försening så kunde det varit värre ändå. Idag hade vi tidigt departure. Vi hade bestämt att vi skulle åka 07.30 hemifrån. Så jag hade ställt klockan, men vad gör jag? Jo försovit mig såklart. Måste råkat stänga av klockan i sömnen. Så jag vaknar 07.20 i panik haha. Kastar mig upp ur sängen och slänger på mig kläder, springer till badrummet där även Caroline är och borstar tänderna. Hon hade också försovit sig och vaknat 07.15! Så vi sprang runt där hemma haha. Herregud så stressigt det blev. Men vi hann iallafall! Så skjutsade Caroline mig och Linda till hotellet där vi skulle hoppa på departure bussen. Så höll jag departure transfer till flygplatsen. Jag kom sist till flygplatsen så då hade alla andra checkat in, vilket innebar att det gick smidigt för mina gäster att checka in. Väldigt skönt. När alla checkat in gick vi till arrival. Så var flyget försenat idag med, dock bara 1 timme. Därför hann vi gå till caféet och äta frukost under tiden. Dricka kaffe! Haha. Sen landa våra gäster och vi tog emot dom, jag stod inne idag på flygplatsen. Sen räkna vi bussar och alla var fulla så jag åkte iväg med min arrival buss. Väldigt smidigt gick det idag med! Åkte med bussen och hoppa av på sista hotellet där Linda hämta mig. Så hämta vi Caroline och sen åkte vi hem. Då hann jag vila lite. Sen åkte vi iväg igen men som skönt var så hade jag bara HT! Dom andra hade IT men jag hade två HT för att vi inte har så mycket gäster där, väldigt skönt. Träffa nån enstaka gäst och svara på frågor och bokade en utflykt. Sen hämtade jag dom andra tjejerna och så åkte vi hem. Väl hemma skrev jag in biljetter och gjorde kassa redovisning. Sen gick jag och Linda ner till Gamla Stan och gick till en mexikansk restaurang där vi åt. En enchilada, väldigt gott! Så gott med mexikansk mat. Efter det gick vi hem igen. Så det blev en trevlig kväll.