Elafonissi.

I söndags så gjorde jag något roligt! Då var jag nämligen och studdade en av guiderna på utflykt till Elafonissi. Det är då en strand här på Kreta som har blivit rankad till en av de 10 finaste stränderna i hela Europa. Och fin var den! Dock så var vi inte på den finaste delen av stranden, tydligen så är den ännu finare om man hade gått runt 4 km åt ena hållet. Stranden har nämligen massa små rosa snäckor, som gör att själva sanden ser rosa ut. Men just där vi var så var det inte så många snäckor. Men vi åkte buss dit och det tog runt 2 timmar då vi hade ett stopp på vägen där vi fika lite. När vi kom fram till Elafonissi så hade alla 5 timmar fri tid. Så då låg vi och sola och bada. Lite tråkigt för de va lite molnigt, men ändå helt ok! Dock var havet svinkallt! Jätte kallt verkligen. På vår strand så var havet så varmt, de svalka nästan inte ens. Men vid Elafonissi så var det en helt annan temperatur. Vi åt lite snabb mat på stranden också, innan vi åkte buss tillbaka hem. Så utflykten var från cirka 08:00 till 18:00. En hel dag! När jag kom hem så uppdaterade jag transfer samt skrev ihop feedback. Sen hade jag möte. Efter det hade jag arbetat klart! På kvällen sen så gick alla vi som bor i huset här på stranden ut och åt middag tillsammans. Vi testa forum restaurangen som ligger precis bredvid oss. Jätte god mat faktiskt! Väldigt fin restaurang. Efter det hämtade dom andra upp mig och så åkte jag med in i byn på lite drinks. På måndagen så var det att gå upp tidigt för att gå till kontoret och uppdatera transfer. Så satt jag med det och sen med ekonomin och lite annat. Sen vid lunch så ankom mamma och pappa hit med vårt Arlanda flyg! Jag hade sagt till dem att jag inte skulle hinna träffa dom förrän på torsdagen, men så åkte jag till deras hotell när de ankom och överraska dom! Så mysigt var de. Kul att ha dom här! Vi lämnade in deras bagage i rummet sen åkte vi till Lottos och åt lunch. Efter det åkte jag tillbaka till kontoret och arbeta. Sen på kvällen så gick jag och mötte upp mamma och pappa som satt på en strandbar en bit från mig. Så vi drack lite bubbel och åt lite snacks. Sen gick vi vidare till Loca där vi också tog lite drinks. Väldigt trevligt! Sen gick jag hem. På tisdagen var jag på kontoret hela dagen och arbeta. Sen på kvällen åkte jag till mamma och pappa. Vi drack lite bubbel på deras balkong innan vi åkte vidare till Astrea där jag hade bokat bord. Så åt vi middag där, jätte god mat verkligen! Och denna gång satt vi högst upp på restaurangen så hade jätte fin utsikt också! Efter maten gick vi ner till Platanias och så gick vi till Jörgens och tog lite drinks innan vi åkte hem.