DM.

Igår vaknade jag vid nio och kunde inte somna om. Så jag gick upp och fixa lite på datan med jobbet medan Alexandra gick ner till stranden med mamma och pappa. Sen åt jag kvarg med müsli och tvätta och städa lite. Efter det tog jag en springtur på 11 km. När jag kom hem duscha jag och sen hann jag vila en timme. Efter det kom Micaela och vi hade möte hela teamet. Sen bytte vi om och så skjutsa jag Caroline till hotellet där hon skulle hoppa på bussen. Så körde jag till flygis. Tog en kaffe med Alexandra och Linda. Sen kom våra gäster och vi hjälpte dom checka in. Sen kom det jobbiga, säga hejdå till Alexandra. Veckan har gått alldeles för fort! Usch så jobbigt att säga hejdå. Men vi kommer nog ses snart igen! Har varit så mysigt att haft henne här iallafall! När vi sagt hejdå gick jag till arrival så tog vi emot nya gäster. Och det var faktiskt sista arrival från Göteborg denna säsong! Super skönt. Så nästa vecka har vi bara departure Göteborg men inte arrival. När alla kommit så hoppade jag på ena bussen och hade arrival transfer. Sen skjutsade Ivan mig till busshållplatsen och så gick jag hem därifrån. När jag hem la jag mig direkt i sängen. Kunde dock inte somna så låg väl vaken i typ två timmar. Idag åkte vi vid 07.00. Så åkte vi till ett av våra hotell och åt frukost. Sen skjutsade jag Caroline till hotellet där hon skulle hoppa på bussen, sen körde jag till flygplatsen. Kollade upp inchecknings diskar osv, sen kom tjejerna med sina bussar. Hjälpte alla att checka in. Och idag var det lite speciellt vid incheckningen också! Idag lämnade nämligen Micaela, vår DM. Hon checkade in med gästerna och tog vårt flyg hem. Och vem ersätter henne? Jo jag. Så nu har jag lite extra ansvar och arbetsuppgifter! Så Micaela lämnade oss och vi var kvar till arrival från Arlanda. Och idag hade vi fler gäster som ankom än förra veckan, plus ovanligt många bussar haha. Så om någon dag så hade idag varit bra att ha en extra på flygplatsen! Blev lite kaos. Men det löste vi ändå. När vi skickat iväg alla bussar så gick jag till bilen. Stannade till vid kontoret för att kolla upp en bokning med en gäst som inte dök upp. Sen tog jag med mig jobb datan och åkte hem. Väl hemma uppdaterade jag arrival listan för idag, skickade iväg den till agenten och kollade upp en annan bokning. Sen tog jag paus och gick ner till Banje stranden där mamma och pappa var. Jag hade nämligen köpt en middags kryssning åt dom i födelsedagspresent som dom åkte på här ikväll. Så eftersom vi inte skulle ses på kvällen så hade vi bestämt att vi skulle ta en lunch tillsammans. Första gången jag åt på Banje stranden också! Tog en ceasar sallad så mamma hade sagt att den var så god. Och det var den verkligen! Bättre än Mezanaves ceasar, super god var den! Efter lunchen tog vi en kaffe och satt och prata lite. Så mysigt! Men sen var jag till slut tvungen att lämna för att fortsätta jobba. Eftersom jag tagit med mig jobb datorn hem så kunde jag iallafall jobba hemifrån, väldigt smidigt. Och jag jobbade undan! Hade bestämt mig för att jobba lite mer idag så att jag kan gå hem tidigare imorgon för att träffa mamma och pappa. Så jag gjorde departure och arrival list för lördag, tisdag och onsdag. Mejlade de till agenten. Sen gjorde jag schema inför nästkommande vecka. Så gjorde jag en vecko rapport. Sen gjorde jag hemresetider. Och mellan det här så behövde jag kontakta agenten angående en utflykt och även kolla upp en till bokning. Så jag jobbade ändå på bra ikväll! Men de tog lite tid, så var klar vid åtta ungefär. Så fixade jag lite med tvätten här hemma. Sen gick jag ut och sprang 9 km. När jag kom hem duscha jag. Så det har väl ändå gått bra idag. Som sagt lite kaos på flygplatsen och även lite förvirring vad de gäller vissa bokningar och inloggningar. Men löste allt ändå! Och det var faktiskt kul att göra något annorlunda. Att göra lite transfer och schema! Men det kommer bli en del jobb ser jag framför mig då jag kommer behöva jobba både som "vanlig guide" med HT och som DM med transfer, ekonomi och schema. Plus att Caroline sen åker iväg på rundresa, vilket innebär att jag och Linda blir själva och då kommer Linda även ha premium grupp. Så då måste jag ha alla HT plus alla DM grejer. Men det kommer vi nog att lösa! Lite spännande är det iallafall.