Costa.

Igår efter utflykten gick vi till kontoret. Men det var ingen där så jag hämtade bara listan inför idag så kunde vi gå sen. Och då gick vi hem. Så vi var hemma vid sju. Vi var nästan iväg i 12 timmar alltså! En lång dag. När vi kom hem bytte jag om och gick ut och sprang. Först gick det bra men sen fick jag ont i benet. Så fick gå hem sen. Väl hemma duscha jag och la mig direkt i sängen. Somna på en gång! Var helt slut. Idag gick jag upp vid 20 över sju. Jag blev upphämtad utanför kontoret 20 över åtta. Så åkte vi till alla hotell stopp. Sen hade vi en gäst som skulle bli upphämtad på ett annat hotell än där hon bodde, men taxi chauffören hade kört henne till fel hotell så hon var ju inte vid det hotell hon skulle bli upphämtad på. Så vi fick åka till det hotellet där hon var på och hämta henne. Haha kan hända så mycket på utflykter. Igår var vägen avstängd och idag var en gäst på fel upphämtningsställe. Men när vi hämtat upp henne hade vi alla med på bussen. Så åkte vi till Arguineguin där det var marknad, sen till Mogán och restaurangen Acaymo. Det är så gott där! Lätt den bästa restaurangen. Och alla gäster verkar också uppskatta maten. Maten är typ det bästa med utflykten, haha. Så jag satt vid långbordet med alla gäster och prata massor. Sen åkte vi ner till Puerto de Mogán. Och som vanligt så var det jätte fint väder där! Strålande sol och jätte varmt, härligt. Sen tog vi båten från Puerto de Mogán till Puerto Rico. Där hoppa vi på bussen igen och åkte till alla hotell. Och det gick bra idag, var en mysig grupp. Vi var ju bara 11 gäster. Så det var en liten grupp. Dock känns det så konstigt på ett sätt att hålla denna utflykt, nu när jag har hållt den på måndagar så mycket. På den på måndagar så pratar man ju mycket mer och får mycket närmare kontakt med gästerna då jag är med dom konstant under hela utflykten. På denna utflykt så har ju alla mycket egen tid så jag är inte lika mycket med gästerna. Denna utflykt är ju softare men tycker ändå det är kul att få den här nära kontakten med gästerna. Så på nåt sätt känns det lite konstigt att hålla denna utflykt och lite för lätt. Men samtidigt så är det ju väldigt skönt också! Utflykten är så mysig och det är god mat och fint väder nästan jämt. Så det gick bra idag. Alla var i tid hela tiden och vi låg bra i tidsschemat hela dagen. Det ända var att jag hade en buss chaufför som aldrig hållt denna utflykt. Så han var ju helt lost. Han hitta inte ens till ett av våra hotell så jag var tvungen att guida han dit. Det är ju tur att jag hittar på sydkusten. Hade vart desto svårare om vi var i norr för där hittar jag inte. Men så det gick bra idag iallafall. Efter utflykten åkte jag till kontoret. Där var jag tvungen att göra mina veckoredovisning. Jag är ju inte här på fredag så kan inte göra den då. För imorgon så åker jag ju till Sverige! Åh jag är så glad. Kommer bli underbart. Få träffa alla igen. Mamma och pappa kommer hämta upp mig på flygplatsen så kommer vi åka hem och äta god middag och bara mysa. Saknar dom så mycket. Har ju inte varit i Sverige på mer än 6 månader! Känns sjukt. Dock har ju mamma och pappa hälsat på mig, så det var "bara" två månader sen jag såg dom. Inte så länge sen ändå. Men kommer bli så härligt att få träffa dom igen! Och komma till vårt hus och sova i min säng. Och få träffa resten av släkten och mina vänner! Är så glad att jag kommer hem. Känns som det behövs nu också. En liten break hemma innan jag åker vidare till Kroatien sen.