Catalina.

I torsdags hade jag flygplats. Så hade departure från Juan Dolio så fick åka dit på morgonen. Väl på flygplatsen var de det vanliga, ta reda på bussar osv. Och gissa vilka som kom med den arrival vi hade? Jo mamma och pappa. De bokade resan precis när jag kom till Dominikanska och i torsdags var äntligen dagen kommen! Så mysigt att se dem igen. Så jag höll arrival transfer till Punta Cana och då även i den bussen de åkte. Så hoppade jag av vis sista hotell stoppet där också mamma och pappa skulle bo. Så stod jag där och hjälpte lite vid incheckning. Sen kom Naja och hämta mig och vi åkte till kontoret. Sen gick jag hem och bytte om och sen tog bilen till mamma och pappa igen! Då gick vi till Bavaro center, som bara tar 3 minuter att gå från deras hotell. Där åt vi på restaurangen Citrus som jag hört väldigt bra om. Och det var super gott! Så mycket folk hela tiden också, där bör man boka bord om man ska äta. Sen efter middagen åkte jag hem. På fredagen hade jag IT först på mamma och pappas hotell. De gick bra. Sen åkte jag till kontoret och sen till flygplatsen igen. Dock hade vi endast 2 ankommande gäster på fredagen hehe. Så skickade iväg dom två med bussen och sen åkte jag hem. Sen åkte jag till mamma och pappa och tyvärr fick jag så ont i magen så jag kunde inte stå upp. Så den kvällen låg jag bara i sängen hela kvällen. Väldigt tråkigt! Men när jag vakna på lördagen igen så mådde jag bra. De brukar alltid bli bättre efter att jag sovit en natt. Så jag åt frulle med mamma och pappa och sen åkte jag på HT. Så hade jag HT på två hotell och sen kontor. På kvällen åkte jag till mamma och pappa. Vi gick till Bavaro center igen och till en annan restaurang som jag också hört väldigt bra om. En indisk restaurang. Och det var gott! Väldigt gott med indiskt igen, det var länge sen. Så tog vi även lite drinkar. Efter de gick vi tillbaka till mamma och pappas hotell och fortsatte ta lite drinkar där. Sen sov vi. Igår var jag ledig. Då hade vi planerat att bara sola och bada hela dagen. Men eftersom vi ändå hade bilen så tog jag med mamma och pappa till Macao stranden, så att dom skulle få se något mer än bara hotell området. Så vi la oss på Macao stranden och bada även. Dock var det dåligt väder. Jätte molnigt. Men det var inte kallt och det regna inte så jag och pappa bada. Men det var ju ingen idé att sola direkt. Vid lunch så åkte vi därifrån. Då åkte vi till Punta Cana downtown. Så åt vi på en restaurang som jag också läst om som skulle vara bra. Och det var den! Väldigt gott! Och dessutom billigt också. De är en dominikansk restaurang. Efter lunchen visa jag mamma och pappa mitt boende, sen åkte vi till deras hotell. Där spela vi lite kort tillsammans, sen åkte jag hem på kvällen. Idag så hade jag och resten av teamet på schemat att studda utflykten Catalina. Naja pratade också med agenten så att mamma och pappa kunde följa med! Så vi blev hämtade vi åtta och åkte till Bayahibe där båten avgick ifrån. Det var en katamaran vi åkte. Så hade vi först ett snorkel stopp. Dock så var det väldigt strömt och stora vågor så de var tyvärr ingen bra snorkling. Vattnet blev så grumligt och många kunde knappt simma för att det var så strömt. Därför var inte stoppet särskilt långt heller. Efter första stoppet åkte vi till ön Catalina. Den ligger nära ön Saona, men Catalina är mycket mindre än Saona. Där hade vi egen fri tid att sola och bada. Vi åt även lunch på Catalina, de vanliga med ris, bönor och grillat. Så vi var på Catalina i totalt tre timmar, sen åkte vi tillbaka med katamaranen till Bayahibe och därifrån åkte bussen hem. Så en väldigt härlig dag! Det var otroligt fint vid Catalina. Vi har ju både utflykt till Saona som vi studdade förut och till Catalina. Och egentligen så är det inte så stor skillnad mellan utflykterna. På Catalina så är det mer inriktad på snorkling och på Saona så stannar man istället till vid ”natural pools”. Men annars så åker man katamaran på båda utflykterna, dom går båda till en ö som ligger ungefär lika lång ut båda två, man äter mat där och sen åker tillbaka. Och Catalina och Saona såg i princip likadana ut och var lika vackra! Dock kändes Catalina lite lyxigare. Båten till Catalina var finare och fräschare än den till Saona. Toaletten på Catalina ö var också fräschare än den på Saona. Borden på Catalina var finare uppdukade med duk och blommor, vilket de inte var på Saona. Det var dessutom mindre folk och lite lugnare på Catalina. Så den ön var helt enkelt lite lyxigare än Saona skulle jag säga! Men annars så är utflykterna snarlika. Och som sagt så otroligt vackert där ute med helt genomskinligt vatten och vit strand!