Byte.

Idag så skulle jag egentligen ha haft HT och sen kontor. Men igår så kände sig Caroline lite krasslig, så hon frågade om vi inte kunde byta med varandra. Hon skulle nämligen ha utflykten Montenegro idag men kände att hennes röst inte skulle palla att prata hela dagen. Och självklart sa jag ja! Montenegro är ju min favorit utflykt, och jag är ju självklart hellre på utflykt än att sitta inne på hotell! Och även om jag inte hade gillat Montenegro så hade jag bytt med henne ändå såklart då hon var sjuk. Men jag bytte upp mig iallafall! Fick åka på utflykt istället och slapp även ha service telefonen. Och det var en liten mysig grupp jag hade idag också till Montenegro. Endast 15 gäster, väldigt skönt! Och dom flesta hade jag träffat då det var jag som sålde biljetten till dom. Så vi hade tre hotell stopp och sen åkte vi till Montenegro. Eftersom vi hade en minibuss så tog vi den lilla gränsen. Och det gick väldigt smidigt! Tog typ 15 minuter. Buss chauffören sa att han väntat två timmar igår! Och buss chauffören jag hade förra gången jag hade Montenegro sa ju att han också fått väntat jätte länge och att han inte kunde förstå då hur det kunde gå så smidigt. Och att jag inte ska vänja mig då jag aldrig igen kommer vara med om att det går så smidigt. Men det fick han äta upp för idag gick det lika smidigt som då! Jag kanske bringar tur när jag åker med på bussen, haha. Direkt efter gränsen hade vi ett snabbt kiss stopp och till skillnad från förra gången så var även toaletterna öppna! Väldigt bra. Sen åkte vi färja och sen kom vi till Kotor. Var där i exakt utsatt tid. Fick guidning av en lokalguide och alla kunde engelska så jag behövde inte översätta. Guiden vi hade var jätte bra också! Sen hade alla egen fri tid i två timmar. Under den tiden åt jag lunch, drack kaffe och prata lite med mamma i telefonen. Sen samlades vi alla och så åkte vi vidare till Perast. Där tog vi båten över till ön Our Lady of the Rocks. Och eftersom att det hade gått så smidigt hela dagen så är det klart att det skulle "gå fel" nånstans. Dock gick det väl inte direkt fel på ön men vi fick vänta så länge. Vi hade två stora grupper före oss i kön till kyrkan. Så gästerna blev väldigt otåliga och vissa orkade inte ens vänta inne i kyrkan utan gick ut istället och struntade helt i kyrkan. Även personalen i kyrkan blev jätte irriterade och otrevliga. Och eftersom vi fick vänta så länge så fick även båt personalen vänta, så dom blev irriterade. Och sen skrev båtpersonalen på oss så då blev jag också irriterad, haha. Men vi var iallafall på ön och vi var inne i kyrkan. Även fast det blev lite stressigt inne i kyrkan då vi behövde gå tillbaka till båten. Så just den delen av utflykten gick sådär, det var lite synd faktiskt. Sist jag hade utflykten var vi helt själva på ön och hade all tid i världen inne i kyrkan. Men men allt kan inte gå smidigt. Mycket hellre att vi fick vänta 20 minuter vid kyrkan än att vi fick vänta 2 timmar vid gränsen iallafall! Efter kyrkan så åkte vi tillbaka med båten till Perast och sen gick till bussen och åkte till Kroatien. På vägen till Kroatien fick vi vänta lite längre vid den andra gränsen. Kanske 25 minuter. Men som sagt inte så farligt länge med tanke på att buss chauffören fick vänta 2 timmar igår! Efter gränsen så stannade vi ju igen på alla tre hotell och sen fick jag skjuts till busshållplatsen vid oss. Så de va en bra dag! Och det är skönt för det går ju lättare och lättare för varje gång man håller en utflykt. Nu vet jag mer vad jag kan säga, hur mycket jag hinner att säga osv. Så de va kul! Även skönt med en liten grupp. När jag kom hem efter utflykten körde jag tre tabata pass sen sov jag.