Byte.

Igår så gick jag och la mig tidigt. Men så typiskt. När jag väl bestämmer mig att jag ska somna tidigt så kan jag inte somna? Så låg ändå vaken i typ två timmar och då blev klockan tolv iallafall. Trött jag blir. Förstår inte varför jag inte kunde somna. Men men fick väl ändå en del timmars sömn. För idag gick jag upp vid åtta. Så drack jag och Alexandra morgon kaffe, sen gick vi till kontoret där vi blev upphämtade 08.45. Så åkte vi iväg med bussen till alla hotell stopp. Vi blev tillslut 24 personer plus mig och Alexandra. Det är så skönt att vi är två! Det är mycket roligare då. Och tycker vi funkar bra ihop på mötet också. Vi delar upp de så Alexandra börjar prata om service osv, sen avslutar jag med att gå igenom alla våra utflykter. Bra teamwork! Så vi höll möte i typ 40 min, sen stannade  vi kvar som vanligt och svara på frågor och skrev biljetter. Sen åkte vi från restaurangen vid 11.20. Var tillbaka på kontoret runt tolv. Då skrev vi in lite utflykter och bilar. Sen gick vi hem och pt lunch. Åt mannagrynsgröt, sen en kopp kaffe efter det. Egentligen ville jag och Alexandra äta på nåt hotell, men ingen annan ville det och vi kan ju inte köra så då blev det inget. Det är de som är jobbigast med att inte ha körkort. När vi ska på HT och sånt så är det okej, för även när jag och Alexandra får tillbaka korten så måste fortfarande någon skjutsa för vi har bara tre bilar och är fem guider. Så det gör inte så mycket att jag behöver gå mellan HT. Men just att vi inte kan ta oss någonstans när vi vill. Vi kan inte själva åka och äta lunch nånstans, vi kan inte åka och handla när vi vill och vi kan till exempel inte åka till San Agustin och Gottegrisen om vi skulle vilja de. Utan vi måste alltid timea in med alla andra. Åka med någon som ska åka och handla eller åka med någon som ska åka ut och äta. Det börjar bli riktigt irriterande. Man känns sig så fast. Annars hade det bara varit att åka när man känner för det, men nej. Så det blev ingen hotell lunch för mig och Alexandra eftersom inte annan ville äta de. Och vid två sen så åkte jag, Frida och Thea och handla. Dom skulle till Lidl och jag behövde också handla så hängde på dom. För det är alldeles för lång att promenera till Lidl, handla och promenera hem med alla kassar. Man måste ha bil. Så jag får hela tiden försöka handla när någon annan ska göra de som sagt. Och idag skulle dom dit på lunchen så då åkte jag också med på lunchen. Och jag tycker om Lidl! Det är bra. Dom har flera saker som inte andra ställen har. Till exempel frysta bär, fryst lax och fullkornsdigestive. Det har varken Mercadona eller Spar. Och det bästa är ju bären! Fattar inte varför ingen annan har frysta bär. Så nu köpte jag på mig fyra påsar frysts bär, haha. Så blev ändå en hel del jag handla! Men det är väl lika bra tänkte jag, när jag ändå var där lixom. Så vi kom hem igen vid tre. Packade in alla varor och bytte om, sen åkte vi iväg igen halv fyra. Fick skjuts av Johanna till mitt första HT. Satt där en timme, sen gick jag till nästa HT. Satt där ett tag sen väntade jag på att bli upphämtad av Johanna. När hon kom så åkte vi till kontoret. Där hade vi fått nytt schema, Sofia hade ändrat schema denna vecka. Men var inte så stora förändringar. Jag ska vara ledig på tisdag istället för på onsdag för att vi behövde vara fler på flygplatsen på onsdag eftersom vi tydligen har ett extra flyg då! Annars var det ganska lika, lite andra hotell träffar men inget särskilt. Och de känns ändå kul att vara ledig tisdag eftersom jag var sugen på att gå ut på guide måndag! Och så får jag vara ledig med Alexandra istället, och de blir kul! Första gången vi är lediga tillsammans, skoj skoj. Var iallafall på kontoret en stund. Sen gick vi hem. Var hemma vid sju. Då bytte jag om och gick ut och sprang en timme. Sen kom jag hem och duscha. Skönt! Imorgon ska Johanna skjutsa mig vid 20 i nio så har jag HT i Playa del Ingles.