Bye.

Igår när jag kom hem från Office så gick jag direkt och åt lunch. Efter lunchen gick jag hem och hängde en tvätt och slängde in en ny. Sen packade jag. Sen städa jag lägenheten, sopa och moppa. Var så äckligt! Usch. Och både jag och Fanny tappar så mkt hår, haha. Efter städningen åkte jag till Torronova med bilen. Men behövde inte byta bil iallafall. Sen gick jag ut och sprang. Efter de duscha jag. Sen var ju planen att vi skulle gå ut men både Fanny, Malin och chefen var trötta och orkade inte gå ut. Och Sofie slutade inte förrän tolv. Så det blev inget. Det var ju lite tråkigt eftersom de va min sista kväll. Men vi hade iallafall avslutningsmiddagen i söndags så de va bra! Bilden ovan är från den kvällen. Det är dock fortfarande en del restauranger och barer som jag vill testa på Mallis som jag inte hunnit. Men det kommer väl en annan gång! Idag gick jag upp vid halv åtta. Slängde i en tvätt och sen gick ut och sprang. Sen hängde jag tvätten och packa de sista. Chefen hämtade mig vid tio. Då åkte vi till flygis. Checkade först in. Hade övervikt i väskan. Skulle kosta 60 euro extra! Helt sjukt. Så packade om lite istället. La över massa från resväskan till handväskan. Och då gick de bra, blev ingen övervikt. Sen åt jag iallafall lunch på flygplatsen och åt en sista ensimada! Ensimada är ju bara typiskt för Mallis och inte hela Spanien, så tänkte att jag behövde äta en sista innan jag åker. Nu håller jag på att kliva på flygplanet. Tiden på Mallorca har varit bra. Det har varit mycket jobb och inte så många utgångar. Men de har blivit en hel del goda middagar, trevliga kvällar och flera utflykter! Tycker även om Mallis som ö. Väldigt fint, finns mycket att göra och alla är väldigt trevliga. Kan verkligen tänka mig att åka tillbaka dit. Kanske ta med mamma och pappa och visa dom ön, hehe. Jag har ju även vissa favorit områden på Mallorca. Om jag skulle rangordna områdena som vi hade i den ordningen som jag jag är bäst så skulle det se ut såhär: 1. Palmanova/Magaluf, 2. Santa Ponsa, 3. Illetes, 4. Palma, 5. Portals Nous, 6. Alcudia, 7. Playa De Palma. Palmanova va bäst för de va mest liv och rörelse där! Palma är också väldigt fint men sätter de inte högre på listan eftersom jag inte tycker man ska bo där. Det är för mycket folk och för liten strand. Men oavsett vart på Mallorca man bor så borde man åka in till Palma minst en gång! Playa De Palma skrev jag sist, till och med efter Alcudia. Tycker inte om det området. Slitet, smutsigt, gamla tråkiga restauranger och riktigt konstigt folk. Så därför blev det den ordningen! Men vill som sagt väldigt gärna åka tillbaka dit. Men nu är det GC som gäller! Chefen sa i bilen på väg till flygplatsen att det kommer vara mycket nu i början på GC. Vi är bara tre personer. Jag, min nya chef och en till reseguide. Ingen av oss kan ön alls. Så de kommer vara mycket med att skriva solresor pärmar, dela ut på alla hotell, gå på hotell visningar, studda utflykter osv. Det kommer vara mycket administrativt i början, vilket är sådär. Men att gå på hotell visning och utflykter låter ju kul! På hotellvisningen får man då se alla hotell vi har både utvändigt och invändigt och dom har även en rundvandring plus berättar massa information om hotellet. Typ om det är gratis wi-fi, vad safety-box kostar, vad som ingår i all inklusive osv. Men chefen sa också de att uppstarten är de roligaste! Så det blir nog bra, är taggad på att lära mig mer om Gran Canaria och börja hitta på ön. Gran Canaria är ju största ön av Kanarieöarna men är ändå en väldigt liten ö tydligen. Läste lite om den i vårt testamente och längst ner så hade tidigare reseguider därifrån skrivit "info till nya guider" och alla hade skrivit att GC var jätte litet! Det trodde jag inte.