Babin.

Idag gick jag upp 06.00. Så skjutsade jag Caroline till de hotell där hon skulle bli upphämtad. Efter det åkte jag hem. Och så tänkte jag att nu är jag ju ändå vaken så då kan jag lika gärna träna medan jag väntar på att jag ska iväg igen till HT. Så jag körde två tabata pass hemma. Det gick sådär...jag var så trött! Är verkligen ingen morgon människa. Tar så lång tid innan jag kommer igång haha. Efter träningen duschade jag, sen åkte jag till mitt första HT. Satt där en stund och det kom en person som fråga om alkohol. Sen gick jag till nästa HT som ligger precis bredvid typ. Där kom ingen. Sen åkte jag till sista HT. Där ringde både servicen plus att två gäster kom och boka utflykter. När jag var klar där åkte jag hem. Så skrev jag in utflykterna och åt keso med hallon. Sen åkte jag till området Babin Kuk (uttalas Cook), som jag jade planerat att studda på eftermiddagen. Så jag parkerade där och så gick jag först och kollade in stränderna. Dom har två offentliga stränder som heter Copacabana och Cava. Det är Copacanan som ni ser på bild 1-4. Sen det ni Cava stranden på bild 5-7. Efter att jag kollat in stränderna gick jag längst med en "walking trail" som några av våra gäster nämnt tidigare. Jag tänkte att jag måste se vad de är för spår och vart den leder. Lite pinsamt när man får den frågan vart man kommer om man går den stigen och så har jag ingen aning. Så även den gick jag. Och själva stigen tog typ 15 minuter att gå. Sen kom man fram till ett bostadsområde som man också kunde gå igenom. Till slut kom man fram till hamnen i Gruz faktiskt! Och det tog ungefär 40 minuter att gå ända dit. Och precis där Gruz börjar, det är där som jag tidigare vänt när jag kommit från andra hållet på mina springturer. Så de var ju lite kul! När jag kom fram till Gruz så gick jag hela vägen tillbaka. Och det var så fint i Babin Kuk området och hela walking trail! Som ni även ser på bilderna ovan. Babin Kuk är en halvö i Dubrovnik och där alla hotell i Valamar kedjan ligger. Och dessa hotell har vi kontrakt med. På ett av Valamar hotellen har vi massor med gäster, typ 150 gäster varje vecka. Och förut har jag tänkt att om jag skulle åka på semester till Dubrovnik så skulle jag vilja bo i Cavtat, men jag tror jag ändrat mig nu! Babin Kuk var som sagt hur fint som helst. Det är massa grönområden, flera stigar inne på området där man kan gå, en huvudgata med lite restauranger och två jätte jätte fina stränder. Måste dit och sola och bada nångång på nån ledig dag. Gillade framförallt Cava stranden, den var lite lyxigare än Copacabana. Jag menar kolla in Cava strandens solstolar på bild 7, hur najs är inte dom? Sen var även walking trail från Copacabana stranden till Gruz väldigt fin. Plus att jag även tycker att Gruz är så himla mysigt med hamnen och alla båtar. Så där kan jag verkligen rekommendera att man bor när man är här på semester! När jag som sagt gått fram och tillbaka till Gruz så åkte jag hem. Då fixa jag lite med servicen. Skrev loggar, ringde samtal, skicka sms osv. När jag var klar gick jag ut och sprang en timme. Efter springturen fick jag jätte ont i magen helt plötsligt. Inte kul alls. Men jag duschade och fixa mig för vi hade ju middag inbokad med agenten. Så jag, Linda, Caroline och Laura från Lommamatkat åkte tillsammans till Konavle där restaurangen låg. Där mötte vi agenten, Micaela och den holländska företaget. Så har agenten beställt all mat och det blev tre rätters! Så till varmrätt var de kött och jag har ingen aning om vad jag åt. Dom hade lagt upp allt på stora tallrikar som alla dela på. Men det var gott iallafall! Men det var inte maten som var själva grejen tyckte jag, utan omgivningen. Som sagt var restaurangen i Konavle och det var så mysigt! Omgiven av skog och precis vid Konavle floden. Så dit tror jag att jag ska boka bord sen och ta med mamma och pappa! Väldigt mysigt var det där. Så vi blev bjudna på maten av agenten och det var väldigt trevligt. Vi satt och åt och prata och skratta. Dom är så himla söta och snälla agenten. Dock var jag väldigt trött! Höll nästan på att somna på restaurangen. Så när alla ätit klart åkte vi hem. Kom hem vid 23.00. Så idag har också varit en lång dag! Men lugnare än igår. De har ringt lite på servicen och de var lite att följa upp och sen var de ju två personer på sista HT som bokade utflykt. Men annars har de varit rätt lugnt. Dock har jag rört ganska mycket på mig idag! Först körde tabata pass, sen gick en rejäl promenad vid Babin Kuk och sen var jag ute och sprang. Enligt Apple watch har jag förbränt 1088 skriva kalorier idag och totalt 2286 kalorier. Sen har jag tränat totalt 286 minuter. Jag har gått 40056 steg titlar under dagen och 28,36 km. Så det har blivit en hel del rörelse idag som sagt! Men de är skönt. Tycker om att röra mycket på mig. Dock är de ju även delvis på grund av de som jag är så trött. Och delvis på grund av att jag gick upp 06.00 och skjutsa Caroline, haha. Men tycker ändå dagen idag har varit lyckad. Så kul att faktiskt få gå runt och kolla lite vid hotell områden och njuta av hur vackert det är! Annars känns det som att jag bara är i bilen eller på hotellen så man kan typ inte ta inte hur vackert Kroatien är. Men när man går såhär och ser hur klart havet är och hur fina stränderna är, då blir man ju helt tagen. Och jag blev så taggad nu på när mamma och papps kommer hit på besök. Kommer visa dom så fina ställen! Gud så vackert det faktiskt är här i Dubrovnik.