Båtutflykt.

Idag blev jag skjutsad av Caroline till det hotell där jag skulle hoppa på bussen. Så kom bussen och jag fick med mig alla gäster därifrån. Dock var det lite märkligt idag för det var inte bara våra gäster som skulle med. Utan det var även 7 spanjorer, 2 engelsmän och 2 holländare? Så från första hotell fick jag även med alla spanjorer. Sen åkte vi till nästa hotell där vi bara hämta upp mina gäster. Sen hade vi två till hotell stopp där vi hämtade upp engelsmännen och holländarna. Så det var ju spännande att ha med dom också. Men jag pratade på svenska i bussen. Hann dock knappt säga något för hotellen låg så nära Gruz. När vi kom fram till hamnen i Gruz så mötte vi upp fler av mina gäster spm kom från Cavtat. Så totalt hade jag med 31 gäster idag på utflykten. Och att försöka ha koll på alla när vi även ha folk från andra nationaliteter? Haha men jag bad alla solresor sätta sig tillsammans. När vi väl var på båten så hade jag även Maria, lokalguiden, med mig. Så i början prata vi lite i micken. Hon prata på engelska och spanska och jag på svenska. Sen gick jag runt till alla bord där mina gäster var och visade på kartan vilka öar vi skulle till och förklarade även lite om varje ö. Sen var de fullt upp. Sprang och serverade gästerna dryck osv. Dom har fri bar hela båtturen. Sen kom vi fram till första ön. Då ställde jag mig på land med boarden och samlade alla. Så berättade jag när vi skulle vara tillbaka på båten och så sa jag att jag skulle gå till golf bilarna som kör en över till andra sidan ön och den fina sandstranden. Så gick jag dit och typ alla följde efter. Sen kom de några gäster efter som ville till botaniska trädgården, så då visade jag dom vägen. Sen tog jag faktiskt golfbilen över till andra sidan av ön och till stranden där. Sist när vi studdade utflykten så åkte vi ju aldrig dit, så kände att jag behövde åka dit och kolla läget. Där tog jag en kaffe och sen satte jag mig i solen. Efter de mötte jag alla på båten igen och då serverades det lunch. Då blev de lite kaos för flera av mina gäster kom på helt plötsligt att dom inte ville ha fisk, utan kyckling istället. Och båten hade inte tillräckligt med kyckling. Så då blev besättningen irriterad att vi inte sagt till om det, men det var ju gästerna som inte sagt till oss om kycklingen. Men dom fick gå över till en annan båt och fick kyckling därifrån som dom servera på vår båt, så det löste sig till slut! Sen började båten åka lite medan vi åt. Även jag fick fisk och så på båten. Sen kom vi fram till nästa stopp och där hade gästerna också fri tid. Så gick jag först runt lite men sen gick jag tillbaka på båten ganska tidigt. Finns inte så mycket att se på andra ön. Men man har bara en timme där så de är ju bra! Efter det åkte vi vidare till tredje och sista ön. Där satte jag mig i solen på en uteservering och drack lite Cola. Hade 1,5 timme där ungefär. Sen gick vi tillbaka på båten och jag mingla lite bland gästerna. Fråga hur dom haft de under dagen och vilken ö som var deras favorit osv. Sen kom vi tillbaka till hamnen runt 18.00. Då skickade jag iväg minibussen som skulle till Cavtat. Sen hoppa jag på den andra bussen. Så åkte vi först till dom två hotellen där jag hade gäster. Så på andra hotellet hoppade jag av bussen. Där stod Caroline och Linda och vänta på mig. Så åkte vi hem. Så det har ändå gått bra idag! Lite kaos men allt löste ju sig. Dock var det inte lika chill att hålla utflykten som jag hade förväntat mig att en båtutflykt skulle vara. Speciellt inte i början när jag visa på kartorna vart vi skulle och sen fick jag springa runt och servera dryck. Men annars på stoppen har jag ju haft egen fri tid och kunnat tagit det lugnt. Så det har varit skönt! Gästerna verkade också väldigt nöjda. När jag kom hem igen så gick jag ut och sprang en timme, sen körde ett tabata pass. Sen prata jag med mamma i telefonen i typ en timme, mysigt! Nu ska jag lägga mig och sova, är så trött. Man blir det av att vara ute på havet hela dagen och vara i solen!