Avstängd.

Igår efter kontoret gick vi hem och åt. Åt rester, kyckling med bulgur. Mycket variation på maten, haha. Efter maten så gick jag och Janni till poolen. Så låg vi där nån timme. Somnade en liten stund till och med hehe! Så skönt och avslappnande att bara ligga vid poolen. Efter det så tog jag bilen och åkte till mitt första HT i Maspalomas. Satt där en timme. Sen åkte jag till mina andra två HT plus ett hotell till för att lämna uppvaktning. Efter det åkte jag till kontoret. Det fanns inget att göra där förutom att jag hämtade listan inför utflykten idag. Så kunde gå hem på en gång. Väl hemma kollade jag lite Gilmore Girls. Sen gick jag ut och sprang en timme. När jag kom hem igen körde jag ett tabata pass på 40 minuter. Sen duscha jag och sen gick gick jag och la mig. Idag blev det en tidig uppgång! Gick upp 06.30. Egentligen om man jämför med när jag hade mina jobb hemma i Sverige så är det ju vanligt att jag gick upp den tiden. Men här har jag ju blivit van att gå upp vid åtta, så halv sju känns jätte tidigt! Vi hade upphämtning 07.20.  Och idag hade vi Paco, yey! Det kändes bra. Så påbörjade vi alla hotellstopp, hade 8 stycken. Vi fick med oss totalt 20 gäster. Så det blev en del! Det var kul. Så vi körde vanliga utflykten. Först stopp i Puerto de la Nievas. Och där var det storm! Höll på att blåsa bort haha. Sen skulle vi ju då in till Agaete dalen, till kaffe plantaget. Och vad händer då? Jo vägen är avstängd. Så jag tänkte jaha vad gör vi nu? Och först sa Paco att det inte fanns nån annan väg. Så jag försökte tänka vad vi skulle göra då. Kaffeplantaget är ju ändå en väldigt stor del av utflykten, vissa följer med bara för det lixom. Men sen pratade Paco med nån som sa att man kunde åka en annan väg. Så han försökte åka där men kom inte så långt för sen var vägen avstängd igen. Men då kom polisen fram till oss som stod där och prata massa med Paco och försökte hjälpa oss! Så Paco fick backa, köra fram, vända, backa och hålla på. Till slut tog polismannen bort avspärrningen på gatan så att vi kunde köra. Så det var tur att det var en sån snäll polisman och att Paco är så duktig! Paco sa "jag gör det här bara för jag tycker om dig" haha så söt. Han är så snäll han. Så när vi till slut kört igenom där fick han en applåd av alla gäster också. Så efter den lilla incidenten kom vi till slut fram till kaffeplantaget. Så gick vi rundvandring där. Och det är så kul för nu har avokado träden verkligen börjat blomma! Så dom har blivit jätte stora med massa vita blommor. Jätte fint var det. Och i Agaete dalen så var det som tur var inte storm. Efter plantaget åkte vi till restaurangen. Där satt jag och Janni med två av våra gäster. Det som var synd var att det var så disigt. Man såg ingenting från restaurangen, var som ett moln täcke utanför. Det sprack upp lite sen så man kunde se en del av Las Palmas om man gick ut från restaurangen. När vi var klara så åkte vi till Roque Nublo. Där var det helt ok väder! Det var inte lika klart som förut så att man såg Teide, så det var synd. Men det var iallafall inte 6 grader och regns haha! Utan de var ändå sol och varmt. Efter Roque Nublo åkte vi till Fataga. Där gick jag med gästerna som ville följa med till bageriet. Som vanligt var hon inte där, men som vanligt ringde jag på hennes dörr. Hon är så snäll haha. Efter Fataga åkte vi tillbaka till alla hotellen. Och vi hade synd nog folk som bodde på vischan, vilket gör att det tar mycket längre tid för oss. Måste ju åka ända bort dit, för att sen åka ända vägen tillbaka för att komma till kontoret, haha. Men men. Det har iallafall gått väldigt bra idag tycker jag! Trots att det blev krångel där med avstängda vägen så hamna vi inte efter i tiden. Paco är så snabb och duktig så vi körde igen tiden på vägen till restaurangen iallafall. Och vi låg bra i tid hela dagen faktiskt, bättre än vad jag brukar. Vi hade rätt lång tid på Fataga vilket var bra. Jag tror att det beror på att vi hade Paco faktiskt. Han kan sina vägar och sin buss haha. Och hela gruppen var även väldigt mysig! Alla var snälla och trevliga och glada. Fick applåder efter utflykten och alla tacka så mycket när dom klev av bussen. Så det har faktiskt varit riktigt roligt! Och jag insåg att det kan vara sista gången jag håller denna utflykten. Jag vet ju inte. Det beror på om lokalguiden kan sen eller inte. Jag kommer ju inte hålla den nästa måndag för då är jag i Sverige. Sen är det bara 5 gånger kvar, och det är om vi som sagt har utflykten sista veckan när vi bara har ett flyg. Annars är det bara 4 gånger kvar. Och dom gångerna kanske lokalguiden kan hålla utflykten eller så blir den inställd som den blir ibland. Så idag njöt jag av allt på utflykten! Och jag passade på att ta bilder med Antonio som äger kaffeplantaget, jag tog allt det som jag tycker smakar bäst på restaurangen (istället för att testa något nytt) och jag tog en mandelkaka på bageriet. Så jag har verkligen njutit till fullo idag! Och som sagt så går det bara bättre och bättre för varje gång som jag håller utflykten. Så det kändes riktigt bra idag.