Api.

I tisdags var jag ledig igen och jag vakna på mamma och pappas hotell. Vi åt frukost tillsammans och sen hade vi planerat att åka tillbaka till samma strand som vi varit på dagen innan i Cap Cana. Stranden heter då Api Beach. Så vi åt frukost och sen tog bilen dit. Lika lugnt och skönt som dagen innan! Vi tog varsin solstol och låg och pressa i solen, väldigt skönt! Sen köpte vi en varsin drink och drack dom i poolen precis vid baren. Helt underbart. Sen sola vi lite igen och sen åt vi lunch. Efter maten la vi oss igen för att sola men det kom så mycket moln så att det blev kyligt! Så då gav vi upp och lämna stranden. Och det som vi sett av Cap Cana är så märkligt! För det finns inte en enda människa där, förutom vakter. Man ser inte en enda person som är där. Nästan som en spök stad! Den enda restaurang som var i närheten var stängd, bara den på Api stranden var öppen. Så jag vet inte vart alla människor var! Om alla bara var på sina hotell eller om Cap Cana endast är en sommar ort. På stranden var de ju lite folk...men inte särskilt många. Så en liten kuslig stad på det sättet...men också väldigt skönt som sagt. Komma iväg från alla människor i Punta Cana och den höga dånande musiken. Dock så finns det fler stränder i Cap Cana så hade vi åkt till en annan strand kanske det hade varit mer folk. Api stranden kanske är som en gömd pärla som ingen vet om...den är inte ens utsatt på Google maps. Vi hade bara tur som hitta den haha! Men efter stranden så svängde vi in på Jumbo en snabbis och handla lite, sen skjutsade jag hem mamma och pappa. Så kom jag hem och tvättade, vilket var välbehövligt. På onsdagen hade jag kontor hela dagen. Så jag och Malin gjorde välkomstbrev och uppdatera loggar. Sen hade vi vecko möte. Vid halv fem lämna jag kontoret sen. Då gick jag hem för att byta om sen åkte jag till mamma och pappa. Vi satt tillsammans och kollade på alla bilder från Zip line och skrattade massor! Vissa bilder är så roliga, haha. Sen hade vi bokat bord på Citrus, sista kvällen. Så vi drack bubbel och åt god mat! Alla tog sushi som var supergod. Så vi avslutade deras semester på samma sätt som vi började den, då det var Citrus vi åt på även första kvällen. Efter middagen mötte vi upp några andra från hotellet och tog sen drinkar på en bar vid hotellet. Väldigt trevligt ställe faktiskt! Sen vid elva så gick vi tillbaka. Så åkte jag hem med bilen. Igår hade jag flygplats. Så jag hade departure från mamma och pappas hotell, sen på flygplatsen hjälpte jag alla att checka in och sa även hejdå till mamma och pappa. Ett jobbigt hejdå. Men det har varit så kul att haft dom här! Både att få träffa dem igen såklart, det var ju några månader sen sist. Men även för att vi har hittat på så mycket tillsammans! Vi har varit på Macao stranden, på utflykt till Catalina, på utflykt till Higuey, åkt till motana redonda, varit på Zipline, kollat på Hoyo Azul och hängt på Api stranden. Och så har vi ju testat alla dom bästa restaurangerna också! Så jag har fått se så mycket mer av Dominikanska Republiken som jag förmodligen annars aldrig skulle ha sett. Så det har varit väldigt kul att haft dom här och att vi har åkt iväg på så mycket olika saker tillsammans. Kommer kännas väldigt tomt nu när dom åkt. Men förhoppningsvis ses vi snart igen! Kanske i April...förhoppningsvis.