Amadores.

Idag gick jag upp 08.00. Jag, mamma och pappa hade bestämt att vi skulle till Amadores stranden idag. Och så hade vi väl först funderat på att ta bussen eftersom jag inte får köra bil, men sen kom vi på att Johanna skulle ut till vischan på morgonen och ha HT. Hon skulle vara i Puerto Rico klockan 09.00. Så då sa vi att vi kunde åka med henne och sen gå från Puerto Rico till Amadores. Så det gjorde vi. Hämtade upp mamma och pappa vid halv nio så åkte vi till Puerto Rico. Klev av vid hotellet där Johanna skulle ha HT och sen gick vi mot stranden i Puerto Rico för att sedan kunna ta gå vägen till Amadores. Här på Gran Canaria så är det ju väldigt dåligt med bra gå vägar och trottoarer osv, finns typ bara motorvägar överallt där man inte kan gå. Men dom har faktiskt byggt en ny fin promenad väg som går från Puerto Rico till Amadores. Den går längst kustvägen och är ganska bred faktiskt! Så då har man havet på ena sidan och motorvägen på sidan. Dock är den en bit uppåt i bergen så man går inte precis bredvid havet, men längst med kusten iallafall. Och jag hade aldrig gått där men visste att det fanns en väg eftersom jag sett den när jag åkt bil. Så vi gick till stranden i Puerto Rico och hittade sedan vart vi skulle gå för att komma till strand promenaden. Så gick vi till Amadores, och det gick fort faktiskt! Tog typ bara 25 minuter, väldigt smidigt faktiskt! Så vi var på Amadores vid halv tio vilket var perfekt. Och det var så fint väder redan då! Strålande sol och jätte varmt. Så vi gick längst bort på stranden och la oss på solstolar där. Så låg vi där hela dagen. Vid tolv gick vi upp för att äta lunch på en av restaurangerna vid strand promenaden. Då tog jag fajitas, det var jätte gott! Sen solade vi igen efter det. Och badade i havet såklart. Så bestämde vi att vi skulle gå från stranden vid fyra, vilket blev helt perfekt för vid fyra så kom det in massa moln! Så då gick vi till busshållplatsen. Tredje gången här på Gran Canaria som jag tar lokal bussen. Och den gick till Faro i Meloneras men inte Holiday World. Så vi hoppade av vid Faro och så tog vi taxi därifrån först till mamma och pappas hotell sen åkte jag hem till mig. Det är många bussar som bara går till en större buss station som typ Faro. Det är inte så många som går till Holiday World. Men kostar typ bara 5 euro från Faro till mig så det är inte så mycket. Så jag var hemma runt fem. Då gick jag direkt till kontoret. Strök över lite med överstryckningspenna i mitt manus inför imorgon. Sen tog jag listan över alla pick up till imorgon. Vi har 44 gäster som ska med! Helt sjukt, aldrig haft så många med på utflykten! Vi har till och med lagt till en extra pick up ute på vischan i Taurito. Egentligen har vi inte pick up där men eftersom det var så många därifrån som ville med så satte vi en pick up där. Tre av alla som ska med är barn också. Så kommer vara nervös. Kommer bli svårt att ha koll på alla. Och jag hoppas alla får plats på färjan också. Så vi har rekord på antal gäster, mamma och pappa ska med plus att premium ska med. Så det är en hel del inför imorgon. Kommer som sagt vara nervös. Hoppas det går bra iallafall. När jag tagit pick up listan så gick jag hem. Var hemma vid sex. Då bytte jag om och gick ut och sprang. Sprang till spåret, sprang sex varv där och sen tillbaka. Hemma duscha jag och bytte om. Sen gick jag till mamma och pappas hotell. Hade med mig datan så vi kollade på julkalendern igen. Jätte mysigt! Kollade två avsnitt och sen kollade vi ett avsnitt av Gåsmamman säsong 2. Kändes som att vara hemma igen nästan. Saknar det, att ba vara hemma och kunna sätta sig i soffan och kolla på tv med dom. Men då är det tur att vi kan göra set lite nu! Att dom har wi-fi på rummet. Efter gåsmamman så gick jag hem, så var hemma vid 22.15. Då gick jag och la mig och sov direkt. Har tidig pick up imorgon, redan klockan 08.00. Men har iallafall haft en super mysig dag! Äntligen har jag legat på stranden igen, var typ fyra veckor sen jag gjorde det. Och vi har haft sån tur med vädret. Var jätte fint väder. Och allt blev så perfekt med att åka in med Johanna och sen gå till Amadores. Blev jätte bra. Så nu har mamma och pappa fått sett den populäraste stranden i Gran Canaria också. Men om nån tänkt att åka dit så rekommenderar jag att man lägger sig typ längst bort på stranden. För längst bort är det finare strand. Den del av stranden som är närmast Puerto Rico är ganska stenig faktiskt. Mycket sten både på stranden och i havet. Men går man längre bort så försvinner stenarna. Så tycker man borde bada där isåfall. Annars är Amadores fint. Fin ljus sand är det. Plus att det knappt blåser där, vilket är skönt! Nere på stranden i Playa del Inglés så blåser det jätte mycket. Så där är det inte så skönt att ligga, man får som ett täcke av  sand över hela kroppen om man ligger där, haha. Som sist när jag och Frida låg där. Så då föredrar jag Amadores bättre.  Plus att det oftast är finare väder på vischan. Jag vill dock testa ligga på Puerto Rico och Anni stranden någon gång också. Dom ska också vara fina. Speciellt Anfi stranden då den ska vara helt vit och fin. Den är också konstgjord, som Amadores stranden. Det sägs att den sanden är importerad från Bahamas. Så det låter ju nice. Men det får bli en annan gång när jag är ledig som jag testar åka dit!