ÄktaKreta.

Igår vad jag då på en annan utflykt som vi kallar Äkta Kreta. Den var så bra! Utflykten håller till i närheten av där vi bor, vilket gjorde att det inte var så långa körsträckor heller! Så vi började åka till byn Tavronitis där vi besökte en tvålbutik. Vi fick höra lite om tillverkningen av tvålen och som gör just deras tvål speciellt. Det var ett väldigt mysigt ställe! Efter det åkte vi till en grotta där det sägs att eremiten Johannes bodde. Den låg lite på höjden så vi hade även en fin utsikt! Väl inne i grottan så fanns det även en liten skollokal och en kyrka, så man fick gå runt och kika. Efter kyrkan åkte vi till AnoVouves där ett jätte gammalt olivträd växer. Det sägs vara det äldsta olivträdet i världen och det sägs vara 4000 år gammalt. Så det var lite häftigt att se det! Efter olivträdet åkte vi till en vingård. Även där fick vi en liten rundvisning och fick veta om produktionen av viner och olivolja. Rundturen avslutades sen med en provsmakning av två vita viner, ett rosé vin och två röda viner. Det var så gott! Fick även lite tilltugg till det. Därefter åkte vi till vår lunch restaurang. Åt mezes och väldigt typiska lokala maträtter, supergott var det. Det var sista stoppet och efter det åkte vi tillbaka till alla hotell och sen åkte vi till kontoret. Var där en liten stund sen åkte jag och Ronja till Jumbo och handlade, äntligen! Köpte då stekpanna, stekspade, kniv, skärbräda osv. Sen åkte vi hem. Jag hann byta om och fixa mig lite, sen åkte vi iväg för att ha girls night out. Vi började med att åka till en restaurang i Platanias där vi åt middag, god mat och gott vin! Efter det gick vi till Eclipse och tog lite drinkar och dansa. Hade det väldigt kul! Dom spelar massa gammal svensk musik där, så roligt! Till exempel båten anna och sommartider, hehe. Idag har vi varit på kontoret på förmiddagen/dagen. Då har vi gjort massa pärmar som ska ut på hotellen där vi ska ha gäster till nästa ankomst. På eftermiddagen hade jag två HT i Agia Marina. Efter det gick jag hem och bytte om, sen åkte jag och Ronja till Lidl för att handla lite mat. Tyvärr blev jag lite besviken. Dom hade inte så stort utbud där. Nästa gång ska jag nog testa på en annan matbutik! Nu ska jag snart sova och imorgon är jag ledig, så skönt!