04.00.

Gårdagen var kaos kan jag ju säga. Förmiddagen började med två HT för mig. Det kom inga gäster och var väldigt lugnt. Efter mina två HT åkte jag till två andra hotell för att byta ut dokument i dom. Satte i nya hemresetider och bytte ut om tider som vi kommer att vara på hotellen nästkommande vecka. Efter det åkte jag till Office efter det. Där började jag och Sofia fixa välkomstbrev inför lördag. Och de va mycket att göra för inget var klart. Så vi var tvugna och skanna in och trycka upp texter på olika blad, och båda var så otekniska så de var inte det lättaste. Vissa texter skulle va på ena sida, en annan på en annan sida osv. Så texten blev både upp och ner och på fel sida osv. Men till slut hade vi fixat några brev. Då satte jag mig och veck alla brev. Terapi jobb. Bara sitta där och vika två olika papper. När jag hade vikt alla papper vi hade tryckt så var de dags att göra själva breven. Då tog jag båda papperna jag vikt och la ihop dom och la i en broschyr med biluthyrning och en karta. Sen gjorde jag så många brev som vi hade papper till. Efter det tog vi lunch. Då gick jag hem och åt i lägenheten. Det är främsta fördelen med att bo så nära Office! Då kan man gå hem och äta. Efter lunchen gick alla tillbaka till Office. Då var vi tvugna att göra om proceduren med tryckning och scanning eftersom  vi använde alla dom papperna vi hade skannat. Men då var iaf Thea med som var mer teknisk och visste hur man gjorde dubbelsidigt osv. Sen satte vi oss och vek. Men vi hann inte göra klart för jag och Frida skulle iväg på olika HT. Så jag och Frida åkte iväg på varsina HT. Thea skulle egentligen följt med Frida men stannade kvar på Office för att göra klart alla välkomstbrev eftersom vi inte hann. Och när jag åkte iväg så var jag så stressad. Åkte på första HT. Sen hade jag 45 minuter på mig till nästa HT. Så åkte  jag till typ fem hotell på dom 45 minuterna och bytte ut dokument. Körde, parkerade olagligt, sprang in på hotellet och böt papper, sprang ut till bilen och körde till nästa. Sen var jag på mitt andra HT. Och sen åkte jag till mitt tredje HT. Efter det var jag åter igen tvungen att åka till två till hotell för att byta ut dokument. Så jag hade jobbat klart 19.00. Så jag jobbade från 09.00-19.00 med typ 30 minuters lunch. Då fullt upp, så stressad. Och det var kaos på Office eftersom vi tryckte upp massa, vi hade tre olika flyg som ankommer och vissa skulle ha special brev för dom skulle ha en extra flyer i. Så det var mycket att göra. Kom hem vid 19.10 och vi skulle iväg igen redan 19.40. Vi var bjudna på middag på restaurangen tre hjärtan. Tre hjärtan är en restaurang i San Agustin som har svensk talande personal. Vi brukar ha IT där tydligen. När man har IT där så åker man buss dit. På vägen dit plockar man upp gäster vid olika hotell, sen åker alla tillsammans till Tre Hjärtan. Sen bjuds det på sangria till alla och en av oss guider står där framme och håller en vanlig IT. Alltså berättar praktiskt information om Gran Canaria, pratar om utflykter, tips om restauranger osv. Det tar ungefär en timme och sen åker man tillbaka med bussen och gör samma hotell stopp som när man åkte dit. Så idag var vi bjudna av restaurangen på middag där för att presentera oss och se hur det ser ut. Så jag, Frida och Sofia åkte dit. Thea var för trött. När vi var där beställde vi mat. Tog en plankstek! Äntligen få äta plankstek hehe. Och den var jätte god. Annorlunda. Rödvinsås var annorlunda. Den smaka lite rödvinsås men det var också svamp i. Men köttet var så gott! Bara smälte i munnen. Jätte gott var det. Så dom bjöd oss på middagen, jätte gulligt av dom. Och om vi kommer dit och äter någon annangång så får vi 25% rabatt. Jätte snällt av dom. Dom bjöd även på lite förrätt. Nybakat bröd och sill. Brödet var så gott! Åt till och med sill. Sillen var lags på nå brödbit och så var de nå typ röra på också. Så åt till och med det. Ingen hitt men smakade iallafall. Men brödet var super. Sen efter middagen visade han ägaren runt i restaurangen och berättade hur det brukar gå till på IT. Vart man står, vart gästerna sitter osv. Så det kändes bra. Han visade även deras vin bodega där dom brukar ha vin provning, jätte mysigt var det där inne! Sån denna restaurang kan jag varmt rekommendera. Mycket bra och alla prata svenska. Efter middagen åkte vi hem och sov. Idag gick jag upp 04.00, för jag skulle åka iväg med transfer buss 04.40. Gästernas flyg avgår alltså 08.05. Så jäkla tidigt. Så även om vi kom hem i hyfsad tid imorgon så har jag inte sovit mycket. Och vi kommer inre hinna åka hem emellan de flyget som avgår och de som ankommer vid tolv. Så kommer vara borta hela förmiddagen. Kommer vara helt slut.