PASS 7 - GOLDEN AGES OF HOLLYWOOD

Golden Ages of Hollywood: 1930-1950: Kurvig, timglasfigur, stora bröst, smal midja Utgick ifrån originalbilden. Det första jag gjorde var som vanligt att duplicera ogrinallagret och gick in på filter —> gör flytande. Här retuscherade jag bilden så att kroppen fick timglasfigur. Sedan använde jag Efterlys och skuggsvampen som man hittar på verktygssidan. Med dessa målade jag dit skuggor och highlights för att exempelvis brösten skulle se större ut. Därefter var jag tvungen att öppna förra bilden, dvs 20-talet. Jag använde lassot och drog runt hela huvudet och klistrade in på 50’tals-bilden. Sedan placerade det på ett ställe där jag tyckte det passade in bra. Därefter tog jag suddgummit med mjuka kanter och målade ut kanterna så att det smälte in bra, och så att inte håret som ligger fram på den högra axeln skulle synas. Dock syntes håret fortfarande, så jag fick gå tillbaka till 20-talsbilden och låna en bit av axeln för att täcka håret snyggt. Jag klistrade in den i 50-talsbilden och använde suddgummit för att få det att se naturligt ut.  Efter det gick jag in på filter —> gör flytande och drog upp håret så det blev aningen kortare och lite fluffigare. Sedan använde jag en vanlig pensel (läge multiplicera & låg opacitet) med en ljusgul färg och började måla håret ljust. Jag tog även lite av denna färgen i ögonbrynen eftersom de fortfarande var svarta sedan orginalbilden. Sedan tog jag en liten pensel och en mörk färg och placerade ut en leverfläck över läppen. Anledningen till att jag gjorde detta var för att jag ville att man skulle förknippa bilden med Marilyn Monroe, som var stor just under 50-talet.  Sedan använde jag min av de olika svamparna i verkygsfältet. Jag använde skuggsvampen för att ”highlighta” delar av kroppen som skulle skina lite extra tyckte jag, jag använde den på låren, magen, mellan brösten och på nyckelbenen. Sedan använde jag efterbelyssvampen och markerade brösten och käkbenen ytterligare.  Sist men inte minst använde jag mig utav olika justeringslager som kontrast och selektiv färgändring, men lade även på ett varmt fotofilter för känslans skull.