Magasin
Slumpa blogg
Topplista

Vanliga frågor
Kontakta oss
Annonsera

Logga inStarta ny blogg
Logga inStarta ny blogg
  • Magasin
  • Topplista
  • Annonsera
  • Info
    • Vanliga frågor
    • Kontakta oss
    • Annonsera
    • Sekretessinställningar
    • Devote på Instagram
    • Devote på Facebook
  • Starta blogg
  • Logga in

Kartläggning av process

Att lära sig vad en process är och vad det kan innebära har varit spännande, men krångligt för att en process kan se ut på så olika sätt. Den största lärdomen från arbetet med processkartläggning är att kunna skala av och kunna definiera vad som faktiskt ingår i en process. Utmaningen har varit att kunna skilja på huvudprocess, delprocess och aktiviteter. Både i uppgiften och på seminariet var det svårt att avgränsa processen. En större organisation innehåller många aktörer och för att kunna göra en lättöverskådlig processkarta som förväntas vara till någon hjälp, kan inte alla delprocesser ingå i en processkarta. Det beror givetvis på företagets syfte, hör alla delar ihop på ett logiskt sätt så kan de ingå i samma process. 

Föregående inlägg

Lärandemål: kunna analysera och definiera en process

Nästa inlägg

Portfolio

Till bloggens startsida

Portfolio